يك بام و چندهوايي در سفرهاي نوروزي

سفرهاي نوروزي و نحوه آن، به معضلي بزرگ هم براي مردم، هم براي برخي مسئولان و هم براي پليس راهور تبديل شده است. هر كسي كه قصد مسافرت دارد، مي‌تواند با وسایل نقليه عمومي زميني و هوايي، قصد خود را عملي كند، اين‌طورهم نيست كه شركت‌هاي مسافربري، مقيد به رعايت تمام پروتكل‌هاي بهداشتي باشند، در چندين گزارش ميداني برخي از مسافران گفته‌اند در ترمينال، اتوبوس‌ها ۵۰ درصد ظرفيت خود مسافرمي‌گيرند اما به‌محض خروج از پايانه، مسافران ديگري را سر راه سوار مي‌كنند؛ ضمن آن‌كه به دليل تقاضاي زياد سفر به برخي از شهرها، در برخي از اتوبوس‌ها حتي پديده كف‌خوابي هم ديده مي‌شود؛ يعني به دليل پربودن ظرفيت اتوبوس، برخي مسافران در كف راهروي اتوبوس مستقر شده‌اند! اين وضعيت سفرهاي زميني است، و اگر همين اتفاق را به ديگر وسایل نقليه جمعي بين شهري سرايت بدهيم، خواهيم ديد كه احتمالا رعايت پروتكل‌ها و ممنوعيت سفر فقط در مورد وسايل نقليه شخصي مصداق دارد. هرچند برخي از مردم توانسته‌اند با مراجعه به فرمانداري، مجوزتردد هم دريافت كنند. برخي نيز خودخواسته جريمه يك ميليوني را مي‌پردازند و يا از راه‌هاي ميانبر خود را به مقصد مي‌رسانند.


سفرهاي نوروزي و نحوه آن، به معضلي بزرگ هم براي مردم، هم براي برخي مسئولان و هم براي پليس راهور تبديل شده است. هر كسي كه قصد مسافرت دارد، مي‌تواند با وسایل نقليه عمومي زميني و هوايي، قصد خود را عملي كند، اين‌طورهم نيست كه شركت‌هاي مسافربري، مقيد به رعايت تمام پروتكل‌هاي بهداشتي باشند، در چندين گزارش ميداني برخي از مسافران گفته‌اند در ترمينال، اتوبوس‌ها 50 درصد ظرفيت خود مسافرمي‌گيرند اما به‌محض خروج از پايانه، مسافران ديگري را سر راه سوار مي‌كنند؛ ضمن آن‌كه به دليل تقاضاي زياد سفر به برخي از شهرها، در برخي از اتوبوس‌ها حتي پديده كف‌خوابي هم ديده مي‌شود؛ يعني به دليل پربودن ظرفيت اتوبوس،  برخي مسافران در كف راهروي اتوبوس مستقر شده‌اند! اين وضعيت سفرهاي زميني است، و اگر همين اتفاق را به ديگر وسایل نقليه جمعي بين شهري سرايت بدهيم، خواهيم ديد كه احتمالا رعايت پروتكل‌ها و ممنوعيت سفر فقط در مورد وسايل نقليه شخصي مصداق دارد. هرچند برخي از مردم توانسته‌اند با مراجعه به فرمانداري، مجوزتردد هم دريافت كنند. برخي نيز خودخواسته جريمه يك ميليوني را مي‌پردازند و يا از راه‌هاي ميانبر خود را به مقصد مي‌رسانند.
تمام اين موارد و مواردي از اين قبيل و تقاضاي صرفا لفظي برخي مسئولان  و يا خواهش و تقاضاي مكرر آنان، نشان مي‌دهد كه نظارت و اراده چندان محكمي، آن‌چنان‌كه وعده‌اش داده مي‌شد و انتظارش مي‌رفت، در مورد ممنوعيت سفرهاي بين شهري وجود ندارد.