ظرفیت ایستگاه تزریق گاز پارسی ۴۰ درصد افزایش یافت

ظرفیت ایستگاه تزریق گاز ۷۰۰ پارسی با راه‌اندازی یک دستگاه توربوکمپرسور، ۴۰ درصد افزایش یافت و تزریق در میدان پرنج نیز امکانپذیر شد.

ظرفیت ایستگاه تزریق گاز ۷۰۰ پارسی با راه‌اندازی یک دستگاه توربوکمپرسور، ۴۰ درصد افزایش یافت و تزریق در میدان پرنج نیز امکانپذیر شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پژمان قضایی‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، گفت: این ردیف دارای تنها توربین سه‌محوره در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب است که ظرفیت ایستگاه تزریق گاز ۷۰۰ پارسی را حدود ۴۰ درصد افزایش داده و امکان تزریق در میدان پرنج را نیز فراهم آورده است.
وی افزود: راه‌اندازی و به‌کارگیری این توربوکمپرسور به‌واسطه تحریم‌ها میسر نشده بود و بسیاری از سیستم‌ها و بخش‌های این توربوکمپرسور نواقصی داشت، به‌نحوی که امکان راه‌اندازی و کارکرد مستمر آن بدون پشتیبانی فنی و قطعاتی سازنده اصلی بسیار مشکل و امکان‌ناپذیر به نظر
 می‌رسید. 
بسیاری از سیستم‌های این توربوکمپرسور و قطعات آن بازطراحی یا تغییر طراحی و نقص‌های این ماشین با تکیه بر دانش فنی‌ و مهندسی موجود در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب برطرف شد و در ابتدای سالی که مزین به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست، این توربوکمپرسور راه‌اندازی شد و بدون اشکال در سرویس عملیاتی قرار گرفت.
قضایی‌پور گفت: راه‌اندازی این توربوکمپرسور با استفاده از توانمندی و دانش کارشناسان و متخصصان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در بخش‌های تعمیرات مکانیک، برق، ابزاردقیق، راه‌اندازی و فرآیند و مشارکت مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بدون حضور شرکت سازنده و هزینه ارزی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد، به‌طوری که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال صرفه­‌جویی مستقیم در بر داشته است.
وی عنوان کرد: ایستگاه تزریق گاز ۷۰۰ پارسی از راهبردی‌ترین ایستگاه‌های تزریق گاز در سطح شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که امکان تزریق گاز در میدان نفتی پارسی را فراهم 
می‌آورد.