میز خبر

۰

رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت:
اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه به تعمیرات خوابگاه های علوم پزشکی
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از برنامه این صندوق برای راه‌اندازی سامانه جامع خوابگاهی به منظور تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد.
به گزارش معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، مهندس بهروز رحیمی با بیان این مطلب از برنامه صندوق رفاه دانشجویان
وزارت بهداشت برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال جاری خبر داد.
وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما این است که در حوزه تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت سامانه جامع خوابگاهی را تدوین کنیم و این سامانه تحت عنوان ارتقاء نرم‌افزارهای صندوق رفاه دانشجویان در دولت الکترونیک راه‌اندازی خواهد شد و کمک‌های ما به خوابگاه‌های دانشجویی در قالب «سامانه جامع خوابگاهی» انجام خواهد شد.
رحیمی خاطرنشان کرد: بعد از تدوین سامانه جامعه خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی منابع مالی تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی را به دانشگاه‌ها تزریق خواهیم کرد، دانشگاه‌ها باید خوابگاه‌هایی که نیازمند تعمیر و تجهیز هستند را در این سامانه ثبت کنند و صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت نیز بر اساس اطلاعاتی که از خوابگاه‌ها از طریق این سامانه به دست می‌آورد، به خوابگاه‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، کمک های مالی تزریق خواهد کرد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اولویت تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی با مناطق محروم خواهد بود، گفت: برای سال جاری قریب به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی کشور در نظر خواهیم گرفت.

همکاری دانشگاه علوم بهزیستی با دو دانشگاه علوم پزشکی در تهران
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی، تفاهم نامه همکاری های آموزشی و پژوهشی امضا کرد.
به گزارش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر آرش میراب زاده معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اعلام این خبر گفت: کلیات این دو تفاهم نامه، امکان استفاده از امکانات و فضاهای آموزشی و پژوهشی این سه دانشگاه است. این امکان برای سه دانشگاه وجود دارد که از امکانات و توان آموزشی و پژوهشی یکدیگر استفاده کنند.
وی با اشاره به مدت تفاهم نامه گفت: مدت تفاهم نامه دو سال وقابل تمدید است. کلیات این تفاهم نامه ها به امضای معاونان دانشگاه های طرف قرارداد رسیده است.
میراب زاده گفت: برای اجرای مفاد آن و جزئیات همکاری‌ها، این امکان در متن تفاهم نامه ها پیش بینی شده است که تمامی گروه های آموزشی و پژوهشی هر دانشگاه براساس نیاز خود به امکانات و توان علمی دانشگاه طرف قرارداد، می‌تواند قرارداد جداگانه با مشخص کردن جزئیات همکاری با واحد یا گروه آموزشی و پژوهشی دانشگاه طرف قرارداد منعقد کند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: با توجه به وجود مجوز اصلی برای همکاری واحدهای آموزشی و تحقیقاتی دو دانشگاه در تفاهم نامه منعقده میان معاونان آموزشی دانشگاه ها، هر یک از واحدهای آموزشی و تحقیقاتی دو دانشگاه می توانند با نظارت و هماهنگی نمایندگان تام الاختیار دو دانشگاه، نسبت به انعقاد قرارداد براساس نیازهای آموزشی و پژوهشی خودشان اقدام کنند.میراب زاده با اشاره به اینکه دانشجویان و اعضای هیات علمی سه دانشگاه نهایت بهره علمی را از انعقاد این تفاهم نامه ها می برند، تصریح کرد: تفاوت هایی که در ساختار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد، سبب شده است که امکانات آموزشی و فیلدهای آموزشی و پژوهشی (مراکز درمانی و توانبخشی) تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی همسان با امکانات آموزشی و فیلدهای آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه علوم پزشکی نباشد. وی افزود: همچنین برای دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی بویژه دستیاران روانپزشکی امکانات مراکز درمانی و پزشکی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی قابل استفاده است و بالعکس، با توجه به نبود واحدهای تخصصی توانبخشی یا واحدهای تخصصی سلامت اجتماعی در دانشگاه های علوم پزشکی، برای دانشجویان آنها استفاده از امکانات مراکز درمانی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی، تکراری نبوده و جذابیت لازم را دارد.