عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفت

دیجی بازار روستایی ایجاد می شود؛

مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای تولید روستائی کشور گفت: این اتحادیه به منظور عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و روستایی با هدف درآمدزایی برای کشاورزان و زنان خانه دار روستایی، برنامه ایجاد دیجی بازار روستایی را مدنظر قرار داده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای تولید روستائی کشور گفت: این اتحادیه به منظور عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و روستایی با هدف درآمدزایی برای کشاورزان و زنان خانه دار روستایی، برنامه ایجاد دیجی بازار روستایی را مدنظر قرار داده است.
به گزارش  ایلنا به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، کاوه حسنی با اشاره به ظرفیت این اتحادیه گفت: این شبکه شامل ۶۸ اتحادیه استانی وشهرستانی و ۱۴۹۲ شرکت تعاونی تولیدروستائی در سطحی بالغ بر۵/۳ میلیون هکتار و۴۵۰ هزار خانوارکشاورز عضو است که به عنوان یک شبکه غیردولتی وتخصصی ضمن ارائه خدمات به بخش کشاورزی، بستر بسیار مهمی برای اجرای سیاست های وزارت جهادکشاورزی است و درمسیر توسعه نقش پررنگی ایفا می کند.
وی با بیان اینکه اتحادیه مذکور ، عضو اتحادیه بین المللی ICA است که انواع سازمان‌های تعاونی را شامل می‌شود، افزود: هدف اصلی ICA ارتقا و تقویت تعاونی‌های مستقل و همچنین تسهیل روند توسعه اقتصادی و اجتماعی اعضا در سراسر دنیا است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای تولید روستائی کشور با اشاره به حدود اختیارات و مسئولیت های این اتحادیه، اضافه کرد: کمک به پیشرفت امور شرکتها و اتحادیه های تعاونی عضو و همکاری با مراکز تحقیقاتی و عملی فعال در زمینه های مختلف کشاورزی و تعاونی و ارائه نظرات مشورتی به دولت و سایر دستگاههای اجرایی در توسعه بخش کشاورزی، روستایی، تعاونی و اقداماتی از قبیل توسعه فعالیتهای بازرگانی بین اعضا، اجرای کشاورزی قراردادی و مشارکتی، تولید بذر مینی تیوبر سیب زمینی از جمله اقداماتی است که اتحادیه مذکور انجام می دهد.
حسنی ادامه داد: همچنین اتحادیه تعاونیهای تولید روستائی کشور در اجرای پروژه های تشکیل، استقرار وتوانمندسازی الگوهای نظام بهره برداری توامان آب و زمین در طرح های ملی فاز اول طرح احیاء و توسعه۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام، طرح آبیاری وزهکشی غرب وشمال غرب کشور و طرح آبیاری دشت سیستان ایفای نقش می کند.
مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای تولید روستائی کشور تاکید کرد: از دیگر برنامه های پیش رو، پیگیری های لازم در خصوص ایجاد کشت و صنعت بذور گندم و جو و پیگیری دریافت زمین در سه استان آذربایجان شرقی، اردبیل و خوزستان، در راستای عملیاتی کردن طرح مذکور است که در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام می دهیم.
حسنی اضافه کرد: به منظور عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و روستایی با هدف درآمدزایی برای کشاورزان و زنان خانه دار روستایی، برنامه ایجاد دیجی بازار روستایی را مدنظر قرار داده ایم.
وی اضافه کرد: از سویی هوشمندسازی بخش کشاورزی در شبکه شرکت های تعاونی تولید روستایی و طرح توسعه پلی کلینیک های گیاه پزشکی را در دستور کار خواهیم داشت و در راستای بکارگیری فناوری های نوین، از شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی بهره خواهیم برد که استفاده از پهبادها یکی از این موارد است.