تریبون

۰

وزیر اقتصاد:
۱۰ هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی به حیطه وصول درآمد

وزیر اقتصاد اظهار داشت: یکی دیگر از تدابیر، بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی بود که در نتیجه آن، حدود 10 هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی، به حیطه وصول درآمد.
به گزارش ایلنا از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران، دکترفرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی،  با حضور در جمع مدیران نظام مالیاتی در محل این سازمان و در ارتباط با مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها از طریق ویدئو کنفرانس، اظهار داشت: ابزار مالیات علاوه بر تامین مالی دولت، اهداف دیگری چون تحقق عدالت درآمدی و رشد و توسعه کشور، عدالت منطقه‌ای و توسعه مناطق محروم، عدالت بخشی و توسعه بخش کشاورزی و بنگاه های دانش بنیان را دنبال می کند.
وی از تلاش های ارزنده بعمل آمده برای تحقق 102 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 1398 که نشانگر رشد 33 درصدی وصولی این درآمدها نسبت به سال ماقبل آن بود، تقدیر کرد و این حرکت را یک رکورد مناسب قلمداد نمود و گفت: امید است با توسعه دانش، اراده و جدیت همکاران، در سال جاری نیز شاهد ثبت رکوردی دیگر در این زمینه باشیم.
دکتر دژپسند با توجه به اینکه امسال سال «جهش تولید» است بیان داشت: جهت گیری سیاست های مالیاتی باید در راستای «جهش تولید» باشد یعنی سیاست های مالیاتی به نحوی تنطیم شود که فعالان اقتصادی و کسب و کارهای مولد به تولید بیشتر راغب شوند و نقدینگی موجود در اقتصاد کشور به سمت تامین مالی تولید و سرمایه گذاری در اجرای
طرح های مولد هدایت شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سیاست " وصول مالیات با رعایت اصول"، بر ضرورت "رعایت حال مودیان مالیاتی در شرایط کرونایی کشور"، تا کید کرد.

توزیع شکر، برنج و روغن تنظیم بازاری
مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع شکر، برنج و روغن تنظیم بازاری ویژه ماه رمضان از ۳۰ فروردین در
فروشگاه های زنجیره ای، اصناف منتخب، میادین میوه و تره بار و
تعاونی های محلی خبر داد.حجت براتعلی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه هرسال در مقاطعی خاص به ویژه ماه مبارک رمضان که حجم تقاضا در بازار بالاتر می رود کارگروه تنظیم بازار برنامه های ویژه ای برای توزیع اقلام اساسی دارد، گفت: امسال هم مانند سنوات قبل اقلامی در بازار توزیع می شود که این اقلام خوراکی  ویژه ماه رمضان شامل برنج، روغن، شکر، مرغ، گوشت قرمز منجمد و خرما است و سه قلم از آنها یعنی برنج، روغن و شکر تحت پوشش شرکت بازرگانی دولتی ایران هستند.
وی ادامه داد: برنج، روغن و شکر هر یک به میزان ۵۰ هزارتن و در مجموع ۱۵۰ هزارتن در اختیار شبکه مصرف همه استان ها قرار داده
می شود و از ۳۰ فروردین این کالاها در همه شبکه های مصرف قابل بهره برداری و توزیع است.این مقام مسئول در شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: قیمت روغن توزیع شده در احجام مختلف همان قیمت های مصوبی است که در سایت سازمان حمایت وجود دارد و برای مصرف کنندگان نیز قابل مشاهده است. همچنین قیمت برنج هندی مرغوبی که توزیع می شود نیز حداکثر کیلویی۸۰۰۰ تومان است. البته این امکان وجود دارد که کمتر هم عرضه شود. قیمت شکر توزیعی نیز در بسته های یک کیلوگرمی با برچسب تنظیم بازار ۵۹۰۰ تومان است.
مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد:
شبکه های توزیع این اقلام نیز فروشگاههای زنجیره ای، اصناف منتخب، میادین میوه و تره بار و تعاونی های سراسری محلی هستند.
وی با بیان اینکه شبکه های مصرف به هر میزانی که به اقلام نیاز داشته باشند، قابل تامین است، گفت: از اول اسفند تا کنون طرح های ویژه پایان سال در شبکه های مصرف در حال اجرا است و این ۱۵۰ هزارتن ویژه ماه رمضان نیز به  طرح های قبلی اضافه شده است.

در سامانه جامع تجارت؛
امکان اعتبارسنجی صرافی‌ها در سامانه جامع تجارت فراهم شد

واردکنندگان می‌توانند هنگام انتخاب صرافی مورد نظر در بخش خرید ارز سامانه جامع تجارت، با ورود به جزئیات نتایج نظرسنجی، جزئیات وضعیت معاملات صرافی‌ها را مشاهده نمایید.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای، از امکان اعتبارسنجی صرافی‌ها خبر داد. پیش از این، برخی واردکنندگان از عملکرد برخی صرافی‌ها در خصوص تاخیر یا عدم انجام تعهدات انتقال ارز، گلایه‌مند بودند.
در این میان، موضوع اعتبار صرافی‌ها به دلیل مبالغ بالا در انتقال ارز واردات در شرایط تحریم، با چالش‌هایی مواجه بوده که اکنون به نظر می‌رسد با امکان اعتبارسنجی صرافی‌ها، بخش مهمی از این مشکلات برطرف شود.
در اطلاعیه سامانه جامع تجارت در این خصوص با اشاره به امکان مشاهده وضعیت معاملات صرافی‌ها خطاب به کاربران آمده است: به اطلاع می‌رساند، از این پس می‌توانید هنگام انتخاب صرافی مورد نظر در بخش خرید ارز، با ورود به جزئیات نتایج نظرسنجی، جزئیات وضعیت معاملات صرافی‌ها را مشاهده نمایید.