پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم از مزارع آذربایجان‌شرقی

رییس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

رییس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که سال گذشته با وجود تمام محدودیت های بخش کشاورزی، سالی خوب و توأم با موفقیت بود، پیش‌بینی کرد در سال جاری زراعی بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و تولید شود.

پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم از مزارع آذربایجان‌شرقی

رییس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که سال گذشته با وجود تمام محدودیت های بخش کشاورزی، سالی خوب و توأم با موفقیت بود، پیش‌بینی کرد در سال جاری زراعی بیش از 800 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و تولید شود.
اکبر فتحی اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ با وجود تمامی محدودیت های این بخش که متاثر از تحریم اقتصادی کشور و حوادث غیرمترقبه ای نظیر سیل، زلزله و سرمازدگی بود، برای بخش کشاورزی سالی خوب و توأم با موفقیت و افزایش تولید بود.
وی ادامه داد: در سال گذشته تلاش مضاعف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی موجب شد که ما در تولید انواع محصولات کشاورزی نسبت به سال زراعی ۱۳۹۷ با افزایش تولید خوبی مواجه باشیم، به طوری که ۳۰۰ هزار تن افزایش تولید درزیربخش های دام و طیور، باغبانی و زراعت داشتیم.  
فتحی گفت: در سال ۱۳۹۸ تولید محصولات کشاورزی از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۱۳۹۷ به ۵ میلیون تن افزایش یافت که از این میزان یک میلیون تن به محصولات باغی، یک میلیون تن به محصولات دامی و سه میلیون تن به محصولات زراعی اختصاص داشت.
رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: از محصولات شاخص زراعی استان که با افزایش تولید چشمگیری همراه بود، می توان به محصول استراتژیک گندم اشاره کرد که با تولید ۷۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع، رکورد استان در این زمینه شکسته شد.