ایران به آستانه مهار و کنترل ویروس کرونا نزدیک است

وزیر بهداشت:

وزیر بهداشت، در واکنش به یادداشت یک اقتصاددان که سئوالاتی را پیرامون آینده ویروس کرونا مطرح کرده بود، توضیحات مبسوطی ارائه داد.

ایران به آستانه مهار و کنترل ویروس کرونا  نزدیک است

وزیر بهداشت، در واکنش به یادداشت یک اقتصاددان که سئوالاتی را پیرامون آینده ویروس کرونا مطرح کرده بود، توضیحات مبسوطی ارائه داد.
به گزارش  مهر، سعید نمکی، در پاسخ به مقاله یک اقتصاددان، گفت: بی تردید بزرگترین آرزوی بنده و مدافعان سلامت کشور، گذری آبرومند و با کمترین عارضه برای مردم شریف ایران زمین از این تنگنای سخت تاریخ نظام سلامت جهان است.
وی افزود: آنچه در جمهوری اسلامی ایران در مقابله با بیماری ناشی از کووید ۱۹ گذشت با همه فراز و نشیب‌هایی که شاید در حوصله این مقال نگنجد مبتنی بر روش علمی و منطبق با اصول منطقی مبارزه با بیماری‌های واگیر بود و شاید یکی از علل آن تجربه حقیر در چند دهه قبل به عنوان مسئول بهداشت کشور و مدیریت و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار همچون مالاریا، سل، فلج اطفال، سرخک، التور و کزاز است که تجربه طولانی آن ایام در پیش بینی، تدارکات و مدیریت بیماری در کنار ایثار و فداکاری جهادگرانه همکارانم در سراسر کشور به گونه ای به کار آمد که در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی یک بیمار در پشت درب بیمارستانی سرگردان نماند و در اوج اپیدمی در شهرهای گرفتار بیماری بدون دارو و درمان و پزشک رها نشود. این الگوی مدیریت بیماری کرونا را که شاید بتوان منحصر به سرزمین عزیزمان دانست در آینده به عنوان مدل ملی موفق به استحضار عزیزان خواهیم رساند.