همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با دانشگاه های بین المللی

رئیس دانشگاه:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های بین المللی و توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای جذب دانشجویان خارجی خبر داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های بین المللی و توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای جذب دانشجویان خارجی خبر داد.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، اولین جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در سال ۱۴۰۰ با حضور رئیس دانشگاه، اعضاء و جمعی از مسئولان برگزار شد، موضوعات متعددی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.
دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان یکی از پیشروترین مراکز، اصلاح فرایندهای پرداختی و مصوبات را با جدیت دنبال می کند، گفت: مصوبات جلسات هیئت امنا در ارتقا، تعالی و رفع مطالبات کارکنان هیات علمی و غیر هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اثرگذار است.
وی در این جلسه با اشاره به اقدامات معاونت‎های مختلف دانشگاه، کسب رتبه های برتر کشور در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و رشد قابل توجه در آزمون‎های بورد تخصصی نسبت به معدل کشوری را از جمله دستاوردهای حوزه آموزش دانشگاه دانست.
دریافت نشان های برتر و هفت دیپلم افتخار توسط دانشجویان دانشگاه در دوازدهمین المپیاد علمی دانشجویان، رشد قابل توجه در زمینه تولید محتوای آموزش مجازی، افتتاح مرکز آزمون الکترونیک و اصلاح هرم اعضای هیأت علمی و بهبود نسبت استاد به دانشجو از دیگر مواردی بود که دکتر زالی به آن اشاره کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از برنامه ریزی برای راه اندازی ۱۷ رشته مقطع مختلف تحصیلی با تاکید بر رشته های بین رشته ای در دانشگاه خبر داد و کسب رتبه دوم در حوزه پژوهش و رتبه اول فناوری در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور از افتخارات پژوهشی دانشگاه است.
وی رتبه سوم کشوری و رتبه ۵۸۰ جهانی در رتبه بندی دانشگاه درنظام وبومتریکس، قرارگیری در بین ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان در نظام رتبه بندی شانگهای، رتبه دوم دانشگاه در بین ۸۰۰ دانشگاه برتردنیا در نظام رتبه بندی تایمز و ارتقا رتبه دانشگاه از ۵۷۲ به ۵۲۶ جهان در نظام رتبه بندی لایدن از جمله دستاوردهای پژوهشی دانشگاه دانست.
زالی ارتقای ظرفیت اتاق تمیز، طراحی و راه اندازی مجموعه بیوبانک، استقرار چهار شتاب دهنده و راه اندازی دوره فلوشیپ آموزش، پژوهش
 و فناوری با رویکرد توانمند سازی در دانشگاه را بخش دیگری از اقدامات ارزشمند معاونت پژوهشی عنوان کرد.
وی با اشاره به توسعه همکاری های بین دانشگاهی ملی و بین المللی دانشگاه، از امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه‎های بین المللی و توسعه زیرساخت‎های مورد نیاز برای جذب دانشجویان خارجی خبر داد.