هشدار سازمان جهانی بهداشت در خصوص اوضاع کرونا در آفریقا

مدیر برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در خصوص اوضاع نگران کننده شیوع کرونا در آفریقای جنوبی هشدار داد.

هشدار سازمان جهانی بهداشت در خصوص اوضاع کرونا در آفریقا

مدیر برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در خصوص اوضاع نگران کننده شیوع کرونا در آفریقای جنوبی هشدار داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران  به نقل از اسکای نیوز، مایکل رایان (Michael Ryan) مدیر برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در سخنانی روند ابتلا به کرونا در آفریقا را با انتشار گونه‌های جهش یافته و روند پایین واکسیناسیون بسیار نگران کننده خواند.
بر پایه این گزارش، بر اساس اطلاعات به دست آمده از سازمان جهانی بهداشت، ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلای جدید در هفته منتهی به ۱۳ ژوئن در آفریقای جنوبی وجود داشت که این رقم بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ مورد ثبت شده در هفته قبلی آن است.
او در ادامه با اشاره به اوضاع کلی در آفریقا گفت: به نظر نمی‌رسد این قاره در وضع بدی به سر ببرد؛ چرا که شمار ابتلا‌ها تنها اندکی بیش از ۵ درصد از موارد ابتلا‌های جدید در سطح جهان محسوب می‌شود و شمار موارد مرگ و میر تنها ۲.۲ درصد از مرگ و میر‌ها در سطح جهان است.
مدیر برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: اما در برخی از کشور‌ها شمار موارد ابتلا به کرونا دو برابر شده است و در کشور‌های دیگر شاهد رشد ۵۰ درصدی بوده ایم.
دفتر سازمان جهانی بهداشت پیش از این هشدار داده بود «موج سوم
 همه گیری» با گسترش گونه‌های جهش یافته کرونا در حال تشدید در قاره آفریقاست.این سازمان همچنین خواهان افزایش عرضه واکسن‌های ضد کرونا شد.
رایان گفت: تعداد زیادی از جمعیت آسیب پذیر را در آفریقا بدون محافظت از واکسن رها کرده ایم، با علم به این که سیستم‌های بهداشتی در آنجا کاملا شکننده هستند.
او همچنین گفت: نتیجه ظالمانه در آفریقا این است که تنها یک درصد از افراد واکسینه شده اند.
همچنین ماچیدیسو موئتی رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا در سخنانی علام کرد قاره آفریقا بیشتر در معرض خطر قرار دارد؛ چرا که واکسن‌های کرونای بسیار کمی را دریافت کرده است.