خبر

۰

استفاده از فضای مجازی برای آگاه‌سازی مردم
یکی از شیوه‌های مناسب برای اطلاع رسانی و ارتباط موثر با مردم، اطلاع‌رسانی درباره مسائل مبتلابه جامعه از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی است. در این روش به ویژه درلایوهای اینستاگرامی، فضای پرسش و پاسخ باز و مخاطب و کارشناس هر دو راحت هستند.
چند روز پیش شاهد یکی از این لایوهای اینستاگرامی اداره امور زنان معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بودیم که توسط خانم دکتر درستیان اجرا شد.
مبحث مهم طرح شده در این لایو اینستاگرامی، استرس و اضطراب ناشی از شیوع کرونا و روش های مقابله با آن بود. و خانم دکتر درستیان در این زمینه توضیحات مبسوطی ارائه داد؛ توضیحاتی که اغلب مورد سوال و نگرانی مردم هم بود. وی با اشاره به طبیعی بودن ترس و اضطراب و استرس در چنین مواردی، به نحوه مقابله و برخورد مناسب با این واکنش‌ها پرداخت و افزود که ترس، در واقع به انسان هشدار می‌دهد که باید بیشتر مراقب بوده و احساس مسئولیت بیشتری بکند. هرچند فرد در هنگام ترس ممکن است درگیر افکار غیرمنطقی شود، مسئله را انکار کند، آن‌را بیهوده و نا به جا بزرگ کند، و یا به شکل یک فاجعه به ان بنگرد، اما مهم این است که بیاموزیم که در چنین مواقعی، چگونه آرامش خود را حفظ کنیم، با تمرین‌های خاص و فرصت دادن به خود از رفتارهای اضطرابی بکاهیم، شفقت و همدلی را نسبت به خود و دیگران افزایش دهیم، مرزها و حد و حدودها را در مواقع قرنطینه رعایت کنیم و در این مورد جدی باشیم، و همچنین در مقابله با این بیماری و با افراد درگیر استرس و قوانینی که به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری گذاشته می‌شود؛ انعطاف‌پذیر باشیم تا بتوانیم سلامت روانی خود و عزیزان‌مان را در چنین بحرانی حفظ کنیم.  

 یک کمیسیون سازمان ملل اعلام کرد:
اپیدمی کرونا ممکن است در آفریقا ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار قربانی بگیرد

داده‌های جدید نشان از آن دارد که قاره آفریقا در بهترین سناریو در پی شیوع ویروس «کرونا» ۳۰۰ هزار قربانی خواهد داد.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آف اسرائیل، داده‌های جدید نشان از آن دارد که قاره آفریقا در بهترین سناریو در پی شیوع ویروس «کرونا» ۳۰۰ هزار قربانی خواهد داد.
این گزارش که کمیسیون اقتصادی سازمان ملل در آفریقا آن را ارائه کرده تصریح می‌کند که در بدترین سناریو و در صورت عدم مداخله برای کنترل این اپیدمی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این قاره جان خود را از دست خواهند داد و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر نیز مبتلا به کووید-۱۹ خواهند شد.