در استان

۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان:
امدادرسانی به بیش از ۱۷۰۰ نفر در سیلاب استان کرمان

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به یک هزار و ۷۰۲ نفر در سیل روزهای پایانی فروردین ماه امسال در استان کرمان خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: نیروهای امدادی این جمعیت به یک هزار و ۷۰۲ نفر در سیل روزهای پایانی فروردین ماه امسال در شهرستان‌های کرمان، ریگان و ارزوئیه امدادرسانی کردند. او با اشاره به امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان کرمان طی چند روز گذشته افزود: بیش از ۱۲ تُن اقلام امدادی و غذایی در بین ۳۴۰ خانوار متاثر از سیل توزیع شده است.
فلاح با اشاره به امدادرسانی هلال احمر در ۱۷ روستا در مناطق شهداد، گلباف، ماهان، راین، ارزوئیه و ریگان بیان کرد: با توجه به شدت سیل و تخریب محورهای مواصلاتی در شهداد، جمعیت هلال احمر تاکنون طی  دو سورتی پرواز، اقلام امدادی و غذایی توزیع کرده است.

انجام اقدامات پیشگیرانه از بیماری کرونا توسط شرکت آب و فاضلاب استان گلستان   
گرگان-قهرمان
به منظور رعایت دستورات بهداشتی و احتیاطات لازم اقدامات پیشگرانه بیماری کرونا در تمامی شهرهای تحت پوشش این شرکت در استان انجام می‌شود .
بهزاد هرمزی مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر افزود : به منظور جلوگیری از ابتلای کارکنان شرکت به بیماری کروناویروس و خطرات سرایت ناشی از حضور همکاران و ارباب رجوع در شرکت و ادارات در شهرهای تابعه موضوع اقدامات پیشگیرانه بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته و  تمهیدات مختلفی در سطح شرکت آب و فاضلاب استان و امورات و واحدهای تابعه این شرکت انجام و ضمن اطلاع رسانی، راهکارهای کلیدی برای مقابله اجرا شد .
بهزاد هرمزی در تشریح اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: علاوه بر تشکیل جلسات فوری و اضطرای با مسئولین و کارشناسان ستادی درخصوص راهکارهای پیشگیری از بیماری کرونا درخصوص نظافت، گندزدایی و ضدعفونی نمودن ساختمان‌ها، تجهیزات و وسایل و تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی به آنان، اقدامات لازم جهت انتشار ویروس کرونا نیز صورت گرفت .
وی تصریح کرد: اقدامات بهداشتی شامل کنترل و تب سنجی مستمر همه افراد اعم از همکاران و ارباب رجوع در ورودی حوزه ستادی و تمامی ادارات تابعه ، توزیع روزانه ماسک و دستکش برای کلیه همکاران و همچنین توزیع مواد ضدعفونی در تمامی اتاق‌ها و ورودی ساختمان‌های اداری و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی درب ورودی شرکت از اقدامات این شرکت بوده است .

ماهانه؛
کرونا 30 میلیارد تومان به بخش گردشگری آذربایجان غربی خسارت وارد کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا ماهانه ۳۰ میلیارد تومان به تاسیسات و بخش گردشگری استان خسارت وارد شد.
جلیل جباری در گفتگو با مهر با اشاره به خسارات بالای بخش کشاورزی استان به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهارکرد: طی اسفند و فروردین ماه در اثر شیوع ویروس کرونا به خاطر کنسل تورهای گردشگری و هتل‌ها و نیز تأسیسات گردشگری میزان خسارات وارده به این بخش ماهانه ۳۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
وی با اشاره به تداوم خسارات وارده به بخش گردشگری استان افزود: در راستای رونق گردشگری با شعار در خانه بمانیم رویکرد این اداره کل اطلاع رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان با استفاده از فضای مجازی است که در این زمینه فیلم‌هایی از جاذبه‌های گردشگری استان تهیه شده و از طریق فضای مجازی معرفی می‌شود.
جباری با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا در کشور بیش از چهار هزار کلیپ و گزارش تصویری از جاذبه‌های گردشگری کشور تهیه و در فضای مجازی پخش شده است، افزود: برای این منظور باید فهرستی از ظرفیت‌های گردشگری استان تهیه و در فضای مجازی مورد استفاده قرار گیرد.
وی در خصوص نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید اضافه کرد: برنامه‌های گردشگری استان در راستای تحقق جهش تولید و ایجاد اشتغال در این حوزه در حال تدوین بوده و عمده فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه گردشگری جهت ایجاد اشتغال و درآمد اقتصادی و رونق چرخه اقتصادی است.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی عنوان کرد: مجوزهایی که برای ایجاد هتل‌ها و مراکز اقامتی برای بخش خصوصی صادر و متعاقب آن انواع حمایت‌ها و تسهیلاتی که به آنها ارائه می‌شود، هرکدام به نوبه خود در اشتغالزایی و رونق و جهش چرخه تولید تأثیر دارد.

مدیرکل اداره بهزیستی استان البرز:
۱۶۰۰ پک بهداشتی میان کودکان کار استان البرز توزیع شد
مدیرکل بهزیستی استان البرز از توزیع هزار و ۶۰۰ پک بهداشتی میان کودکان کار استان خبر داد.
اسدالله حیدری در گفت‌وگو با مهر ضمن تشریح فعالیت اداره کل بهزیستی با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: اورژانس اجتماعی برای آموزش کودکان کار برنامه‌های را اجرا می‌کنند.
وی به توزیع هزار و ۶۰۰ پک بهداشتی میان کودکان کار در استان اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۸۰۰ کودک در روزهای نخست شناسایی و آموزش داده شد و پک‌های بهداشتی در اختیارشان قرار گرفت.
حیدری در بخش دیگری به واریز سرانه برای سالمندان اشاره کرد و گفت: به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان واریز شده است علاوه بر این اقلام بهداشتی از جمله دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی نیز فراهم و در اختیارشان قرار گرفته است.وی با تأکید بر اجرای پروتکل‌های دقیق برای سالمندان و حضور تیم نظارت بر اجرای این پروتکل‌ها به دلیل آسیب پذیری جدی این قشر در برابر کرونا، تصریح کرد: این اقدامات برای محافظت از این عزیزان انجام می شود.مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه به مراکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست و همچنین فاقد سرپرست اشاره کرد و گفت: رفت و آمدها کنترل می‌شود، مرخصی‌ها و بازدیدها لغو شده و حمایت‌های لازم برای اینکه از خودشان مراقبت کنند صورت گرفته است.