ورود قوه قضائیه به تخلف بانک‌ها در دریافت سود تسهیلات بانکی

اژه‌ای دستور داد؛

رئیس قوه قضائیه به دادستان کل و دیوان عالی کشور دستور داد تا با همکاری شورای فقهی بانک مرکزی مانع از تخلف بانک‌ها در دریافت سود تسهیلات بانکی شوند.

ورود قوه قضائیه به تخلف بانک‌ها در دریافت سود تسهیلات بانکی

رئیس قوه قضائیه به دادستان کل و دیوان عالی کشور دستور داد تا با همکاری شورای فقهی بانک مرکزی مانع از تخلف بانک‌ها در دریافت سود تسهیلات بانکی شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه  شورای عالی قوه قضائیه با تبریک پیروزی ورزشکاران ایرانی در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ویژه کسب مدال طلا توسط جواد فروغی در رشته تیراندازی، برای ورزشکاران ایران اسلامی در مسیر خدمت به مردم و کشور و نظام آرزوی موفقیت کرد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به پایان مهلت دو هفته‌ای معاونان و مسئولان عالی دستگاه قضا برای اجرای دستورات ده گانه‌ای که در نخستین جلسه شورای عالی قضائی ارائه کرده بود، بر لزوم تسریع در انجام این دستورات تاکید کرد و در عین حال زمان ارائه گزارش مسئولان را به دلیل تعطیلات ۶ روزه اخیر، تا هفته آتی تمدید کرد.
محسنی اژه‌ای با تقدیر از همکاران دستگاه قضا در همه رده‌ها و سطوح در سراسر کشور، از مدیران خواست که با نظارت بیشتر و ارائه آموزش‌های لازم و استفاده حداکثری از آموزه‌های دینی و اخلاقی، نسبت به صیانت از مجموعه قوه قضائیه اهتمام بیشتری داشته باشند.
 اجازه ندهند رباخواران با ترفندهای خاص در محاکم، حاکم شوند
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هم ربا دادن و هم ربا گرفتن گناه است، به دادسراها و دادگاه‌ها تاکید کرد که اجازه ندهند رباخواران با ترفندهای خاص در محاکم، حاکم شوند و گناه کبیره رباخواری در کشور ادامه یابد.
محسنی اژه‌ای همچنین با اشاره به تفاوت نرخ سود بانک‌ها گفت: قراردادهای بانکی یکسان نیستند و بانک‌ها یکسان عمل نمی‌کنند و هر جا تخلف می‌کنند باید برخورد شود اما در صورت لزوم باید قوانین و مقررات هم اصلاح شوند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به تصمیمات و اقدامات دادستانی کل کشور و دیوان عالی کشور در برخورد با تخلف بانک‌ها در دریافت سود، بر لزوم تداوم جدی این روند با همکاری شورای فقهی بانک مرکزی تأکید کرد.
محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تداوم مبارزه دستگاه قضا با فساد در دوره تحول و تعالی گفت: تا کنون عمدتاً با افراد مفسد و مجرم برخورد کرده‌ایم که این مسیر ادامه خواهد داشت اما مادامی که ریشه فساد خشکانده نشود و بسترهای فساد وجود داشته باشند، فساد برچیده
نمی‌شود.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بسترها و گلوگاه‌های فساد مشخص هستند، ابراز امیدواری کرد مجموعه دستگاه قضا به ویژه سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور با همکاری دولت جدید و مجلس ریشه‌ها و بسترهای فساد را حذف کنند.