خبر

۰

مدیر مخابرات منطقه گلستان :
اجراي هوشمند سازی مدارس روستایی؛ توسط مخابرات منطقه گلستان

گرگان-قهرمان
پروژه هوشمند سازی مدارس روستایی بر اساس توافق سه جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، وزارت آموزش و پرروش و شرکت مخابرات ایران به مرحله اجرا درخواهد آمد.
غلامعلی شهمرادی ضمن اعلام این مطلب افزود: پروژه هوشمند سازی مدارس روستایی که با هدف تامین و برقراری سرویس adsl در بیشتر از 30 هزار روستای کشور اجرا می‌شود به شرکت مخابرات ایران واگذارشده است .
مدیر مخابرات منطقه گلستان با اشاره به اجرای این طرح در استان گلستان همچون سایر مناطق کشور گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده و اطلاعات اخذ شده تعداد 1272 مدرسه روستایی در استان در این طرح به سرویس اینترنت پرسرعت تجهیز خواهند شد که عملیات اجرایی پروژه اعم از فراهم نمودن امکانات فنی ، تعریف سرویس و ... درنهایت تحویل سرویس در حال انجام است .
وی از تجهیز 223 مدرسه تاکنون به این سرویس خبر داد و گفت: اطلاعات اولیه سه شهرستان مینودشت ، گنبد و آق قلا نیز توسط نمایندگان ادارات کل فناوری اطلاعات ، آموزش و پرورش و مخابرات منطقه گلستان در دست بررسی است .
لازم به ذکر است؛ اولین جلسه کنترل پروژه این طرح فروردین سال 99 با حضور مدیران آموزش و پرورش، فناوری اطلاعات و مخابرات منطقه گلستان بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد و پس از بررسی جزئیات اجرای طرح ، تکالیف مربوط به هر حوزه ابلاغ و مقررشد هر چهارشنبه جلسات کنترل پروژه جهت رصد مراحل اجرایی و اتخاذ تصمیمات لازم برگزار شود.

اورژانس هوایی جان جوان گرفتار در کویر یزد را نجات داد
یک جوان ۱۷ ساله که با موتوررسیکلت در بیابان‌ اطراف شهر یزد به شدت دچار مصدومیت شده بود با اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل و از مرگ نجات یافت.
به گزارش روابط عمومی اورژانس استان یزد، این حادثه روز جمعه اتفاق افتاد که بعد از تماس با اورژانس نسبت به انجام عملیات اقدام لازم صورت گرفت.پس از حضور آمبولانس زمینی و ارزیابی اولیه به سخت بودن مسیر و نوع آسیب، بلافاصله با اعلام مختصات جغرافیایی محل درخواست اعزام بالگرد شد.
بالگرد اورژانس بلافاصه به محل اعزام و موتور سوار را از نزدیکی یک کمپ کویرنوردی به بیمارستان شهید رهنمون منتقل کرد.
مصدوم از ناحیه سر و گردن و ستون فقرات دچا آسیب شده بود اما به همت تیم پرواز و نیروهای اورژانس حال عمومی وی خوب است.