حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای: دستگاه نظارتی باید منزه و در برابر تخلف و آلودگی حساس باشد

رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه نظارتی باید خودش آگاه، مسئولیت‌پذیر، منزه و در برابر تخلف و آلودگی حساس باشد؛ در غیر این صورت خودش مشکل‌ آفرین خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه نظارتی باید خودش آگاه، مسئولیت‌پذیر، منزه و در برابر تخلف و آلودگی حساس باشد؛ در غیر این صورت خودش مشکل‌ آفرین خواهد بود.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای که ر در همایش سراسری قضات دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات در تالار اجتماعات دیوان عالی کشور سخن می‌گفت، نیروی انسانی را سرمایه عظیم هر دستگاهی دانست و تأکید کرد هر اندازه فناوری در یک سازمان پیشرفت کند باز هم نیروی انسانی سرمایه اصلی آن مجموعه است.
محسنی اژه‌ای بر لزوم سلامت دستگاه نظارتی نیز تأکید کرد و گفت: دستگاه نظارتی باید خودش آگاه، مسئولیت‌پذیر، منزه و در برابر تخلف و آلودگی حساس باشد؛ در غیر این صورت خودش مشکل آفرین خواهد بود.
رئیس قوه قضائیه افزود: اگر بیماری به یک پزشک مراجعه کند که ببیند آن پزشک خودش درگیر همان بیماری است قطعاً نسخه او اثر نخواهد داشت و برای بیماران دیگر هم ذهنیت ایجاد می‌کند.
وی گفت: اگر خدای ناکرده یک دستگاه نظارتی در برخورد با یک فرد متخلف خودش درست رفتار نکند و ادبیات خوبی نداشته باشد و یا کار او را با تأخیر انجام دهد یا غیر شفاف عمل کند، کارش قطعاً اثر نخواهد داشت.
محسنی اژه‌ای بر همین اساس تأکید کرد که هرچه از یک قاضی انتظار می‌رود که درست عمل کند و رأی دقیق بدهد، بیش از آن از دستگاه‌های نظارتی انتظار است که در تشخیص موضوع و نحوه رسیدگی به آن و صدور حکم دقت داشته باشند تا رأیی که می‌دهد به راحتی نقض نشود.