خبر

۰

در صورت موافقت وزارت بهداشت انجام می‌شود؛
برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت «حضوری» و در سالن‌های بزرگ

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان به صورت «حضوری»، شرط برگزاری این امتحانات را منوط به اعلام وزارت بهداشت کرد.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در این باره توضیح داد: امکان گرفتن سالن‌های بزرگ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به منظور برگزاری حضوری امتحانات نهایی را داریم مگر اینکه وزارت بهداشت پروتکل سختگیرانه‌‌تری را اعلام کند.
وی با اشاره به اضافه شدن ۴ تا ۶ هفته به سال تحصیلی بدنبال تعطیلی مدارس در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ اظهار کرد:با شیوع کرونا، با استفاده از فضای مجازی و تلویزیونی، محتوای تمامی کتب درسی باید آموزش داده شود لذا هیچ بخشی از کتب درسی امسال حذف نخواهد شد.
حاجی میرزایی تاکید کرد: این در حالیست که تدریس کتب درسی پایه دوازدهم تا پایان اردیبهشت باید به اتمام برسد‌.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص امتحانات پایه ششم گفت که امتحانات این دسته از دانش آموزان توصیفی و بدون نمره خواهد بود.

در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد؛
افتتاح مجتمع بین‌المللی نوآوری و رونمایی از  ۶ محصول کرونایی

طی مراسمی علاوه بر افتتاح مجتمع بین‌المللی فناوری و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از ۶ محصول تولید محققان این دانشگاه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، سورنا ستاری در مراسم افتتاح مجتمع بین‌المللی فناوری و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه آمار و اطلاعات مربوط به بیماری کرونا در کشور نشان می‌دهد عملکرد زیست بوم فناری و نوآوری در این حوزه قابل قبول بوده است،اظهار کرد: زیست بوم فناوری و نوآوری شکل گرفته خصوصا در حوزه زیست فناوری در این مسیر کمک کننده بود؛ چراکه شرکت های دانش بنیان و نیروی انسانی فعال در این زیست بوم به خوبی و در زمان لازم اقدامات را انجام دادند و بسیاری از محصولات برای مبارزه با کرونا ایران ساخت شد.
ستاری تولید انواع کیت‌های تشخیصی و تجهیزات دیگر در این حوزه را از دیگر دستاوردهای محققان کشور دانست که در کنار زحمات کادر درمانی و وزارت بهداشت بر روند نزولی شیوع بیماری تاثیرگذار بوده است، ادامه داد: حمایت دولت از این حرکت زمینه برای اقدامات برای سال‌های آینده و ادامه مسیر را فراهم می‌کند تا آمادگی لازم را در بحران داشته باشیم.
در این مراسم علاوه بر افتتاح مجتمع بین المللی فناوری و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، 2 مرکز شتابدهی در حوزه فارماکولوژیک و غذا در این مجتمع مستقر شدند و قرار است 8 شتابدهنده دیگر نیز به این لیست افزوده شود. دارو، آرایشی و بهداشتی، بایوتکنولوژی و دیجیتال سلامت حوزه‌هایی است تا این مراکز در آن فعالیت می‌کنند.
همچنین در حاشیه این مراسم، 6 محصول ایران ساخت در حوزه تشخیص، غربالگری و مقابله با ویروس کرونا رونمایی شد."گیت کنترل تردد و ضدعفونی" یکی از محصولات رونمایی شده در این مراسم بوده است. امکان تشخیص دمای بدن مبتنی بر سنسور تشخیص دما و همچنین تشخیص هوشمند، امکان اندازه گیری درصد اشباع اکسیژن خون، یکپارچگی با سیستم پرسنل سازمانی از ویژگی‌های این دستگاه است.
"ازن ژنراتور" مجهز به سنسور اندازه گیری ازن از دیگر دستاوردهای محققان این دانشگاه است و این دستگاه از قابلیت ضد عفونی هوا و تولید ازن به صورت onsite برخوردار است. عدم نیازمندی به مواد شیمیایی، جایگزینی اتوکلاوهای بیمارستانی و عدم ایجاد لک بر روی تجهیزات، سطوح و البسه از دیگر ویژگی‌های این دستگاه به شمار می‌رود.
"شیلد نانو" و 3" کیت تشخیص مولکولی کرونا "، "کیت تشخیص سریع کووید-19"، "سامانه مدیریت بیماری کووید-19" و "اپلیکیشن تاک (تغذیه، ایمنی، کرونا)" از دیگر محصولات رونمایی شده است.

معاون عمرانی بنیاد برکت:
ساخت 120 مدرسه برکت در سال 99

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ساخت 120 مدرسه توسط این بنیاد در سال 99 خبر داد.
به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي اين بنياد، محمد مهجوری ضمن اعلام این خبر افزود: بنیاد برکت در راستای نهضت مدرسه‌سازی و به منظور توسعه فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کشور، ساخت و تکمیل 120 باب مدرسه را با 700 کلاس درس در این مناطق برای سال جاری پیش‌بینی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: با ساخت این 120 مدرسه در سال جاری، تعداد مدارس ساخته و تکمیل شده بنیاد برکت در مناطق محروم کشور به 1230 مدرسه با 6800 کلاس درس می‌رسد.
مهجوری با اشاره به تخصیص 9500 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدارس برکت افزود: بنیاد برکت در مجموع به ساخت و تکمیل 1770 مدرسه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور متعهد است که با بهره‌برداری کامل از این تعداد مدرسه، 205 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل در مدارس برکت می‌شوند.معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی یادآور شد: مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم است که از طریق بنیاد برکت و در قالب نهضت مدرسه‌سازی این بنیاد دنبال می‌شود.وی گفت: بنیاد برکت بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بر ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم، پس از احداث 1000 مدرسه‌ اول، ساخت 1000 مدرسه‌ دوم برکت را در دست اقدام دارد.به گفته مهجوری، مدارس بنیاد برکت تاکنون بالغ بر 2600 روستا در 31 استان کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند.معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت تاکید کرد: مدارس برکت در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته و پس از تکمیل، تقدیم دانش‌آموزان این مناطق می‌شوند.