میز خبر

۰

رئیس مرکز سنجش پزشکی:
بیش از ۶۷ هزار نفر در آزمون ارشد پزشکی ثبت نام کردند

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: بیش از ۶۷ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۹۹ ثبت نام کردند.
دکتر آبتین حیدرزاده در گفتگو با مهر افزود: تعداد ۶۷ هزار و ۹۱ نفر در مجموع مهلت های ثبت نام برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۹۹ ثبت نام کرده اند.
وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۹۹  بر اساس برنامه ریزی قبلی در روزهای ۲۶ و ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود و در صورت هر گونه تغییر، مراتب هفته اول اردیبهشت ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.
به گزارش مهر، بر اساس ظرفیت اولیه اعلام شده برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی ظرفیت اولیه عادی و شهریه پرداز ۸۰ رشته علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد ۳ هزار و ۹۴۶ نفر است. این ظرفیت به صورت اولیه اعلام شده و ظرفیت نهایی پذیرش در زمان انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

تمديد ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان
پیام نور تا 5 اردیبهشت

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: آن دسته از دانشجویان دانشگاه پیام نور که تاکنون نسبت به ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال دوم ۹۹-۹۸اقدام نکرده اند، مجددا دسترسی پردازش ثبت نام اصلی آنها در سیستم گلستان آغاز و تا تاریخ ۵ اردیبهشت ماه فعال خواهد بود.
به گزارش دانشگاه پیام نور ، امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت:آن دسته از دانشجویان دانشگاه پیام نور که تاکنون نسبت به ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال دوم ۹۹-۹۸ اقدام نکرده اند، مجددا دسترسی پردازش ثبت نام اصلی آنها در سیستم گلستان آغاز و تا تاریخ ۵ اردیبهشت ماه فعال خواهد بود.
وی افزود: با توجه به تمهیدات صورت گرفته در دانشگاه پیام نور و به منظور مساعدت با کلیه دانشجویانی که تاکنون به هر دلیلی موفق به
ثبت نام و انتخاب واحد نشده اند، امکان ثبت نام تا تاریخ مذکور فراهم شد و دانشجویان می توانند تنها با پرداخت یک سوم شهریه ثابت نسبت به انتخاب واحد اقدام کنند.
بهروز تصریح کرد: زمان شروع ثبت نام متعاقبا در اطلاعیه اول سامانه گلستان به نشانی reg.pnu.ac.ir اعلام می شود .
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه دانشجویانی که قبلا ثبت نام و انتخاب واحد کرده اند، امکان حذف یا اضافه مجدد دروس را نخواهند داشت، افزود: آن دسته از دانشجویانی که با مشکل آموزشی مواجه هستند برای رفع مشکل خود باید از طریق کارشناس آموزش و یا کاربر ارشد پیگیری کنند.

در هیات رئیسه مصوب شد؛
تسهیلات جدید برای دانشجویان آزاد اسلامي

براساس مصوبه جدید هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامي، دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که در این ترم در امتحانات نمره پایینی کسب کنند، میتوانند تا ۳ درس را بدون پرداخت شهریه به صورت حضوری بگذرانند.
به گزارش مهر، جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، چندین مصوبه آموزشی داشت که یکی از موضوعات آن مربوط به دانشجویانی است که نمره پایینی در کلاس‌های مجازی دریافت می‌کنند.
بر همین اساس هیات رئیس دانشگاه آزاد اسلامي مصوب کرد که دانشجویانی که این ترم در کلاس‌های مجازی شرکت کرده اند، چنانچه در مقطع کارشناسی نمره کمتر از ۱۲ و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نمره زیر ۱۴ کسب کنند، تا یک سال فرصت دارند، مازاد بر واحدهای انتخابی تا سقف ۳ درس را مجددا انتخاب کنند.
دانشجویان میتوانند این ۳ درس را بدون پرداخت شهریه انتخاب و سپس در کلاس‌های حضوری شرکت کنند و نمره خود را ارتقا دهند.