میز خبر

۰

بخش‌های مختلف پروژه خط لوله  گوره - جاسک پیگیری می‌شود
بخش‌های مختلف پروژه احداث خط لوله در طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک در حال پیگیری است تا این پروژه در موعد مقرر تکمیل و نهایی شود.
به گزارش شانا، در این راستا مدیران شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و بازرسان این پروژه از کارخانه شرکت تولیدی صنعتی پکاشیمی که در تأمین پوشش خط لوله این پروژه مشارکت دارد، بازدید کردند. این بازدید با هدف اطمینان از تأمین به‌موقع و با کیفیت محصول مورد نیاز برای پوشش لوله‌ها انجام شد.
مدیران شرکت پکاشیمی در این بازدید عنوان کردند: تا پیش از این، دانش فنی تولید پوشش‌های خطوط لوله با تکنولوژی بالا، تنها در اختیار شرکت‌های اروپایی و آمریکایی بود، اما محصول تولیدشده در شرکت پکاشیمی از لحاظ کیفی از پوشش‌های خارجی نتایج بهتری داشته و از لحاظ اقتصاد با محصولات خارجی قابل رقابت است.
شرکت تولیدی صنعتی پکاشیمی به‌عنوان نخستین و تنها تولیدکننده بومی پوشش‌های پودری  FBE در تأمین پوشش مورد نیاز پروژه خط لوله انتقال گوره به جاسک ایفای نقش می‌کند.
طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک از طرح‌های اولویت‌دار صنعت نفت به شمار می‌رود که با تأکید اخیر رئیس‌جمهوری مبنی بر تسریع در روند این پروژه، کار با جدیت در ابعاد مختلف در حال انجام و پیگیری است.

اهدای محلول‌های ضدعفونی به محیط پیرامونی منطقه ویژه پارس
محلول‌های ضدعفونی که در کارگاه تولید مواد ضدعفونی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تولید می‌شود، در مرحله آماده‌سازی و بسته‌بندی برای تحویل به محیط پیرامونی قرار گرفت.
به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، این کارگاه با ترکیب اتانول ۹۶ درصد به‌علاوه آب اکسیژنه و گلیسیرین  ۹۸ درصد و آب مقطر، محلول ضدعفونی دست و سطح تولید می‌کند.
سیستم مکانیزه این کارگاه بر اساس استانداردهای موجود در کشور است و دقت و سرعت تولید این محلول را افزایش می‌دهد و هر مخزن تولیدی این کارگاه برای تأیید نهایی به پتروشیمی بوشهر فرستاده می‌شود.
محلول تولیدی این کارگاه با قیمت کمتر نسبت به بازار تولید شده و در اختیار جامعه محلی و شرکت‌های مستقر در منطقه قرار می‌گیرد.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران:
کارکنان اقماری اطلاعات خود را در سامانه پایش کرونا ثبت کنند

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: کارکنان اقماری در مناطق عملیاتی باید اطلاعات خود را در سامانه غربالگری، پایش و پیگیری بیماری کووید ۱۹ سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ثبت کنند.
به گزارش شانا، فرخ علیخانی در حاشیه نوزدهمین نشست کمیته بحران سطح ۳ شرکت ملی نفت ایران گفت: سامانه غربالگری کرونا سامانه جامعی است که با همکاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت راه‌اندازی و برای همکاران اقماری الزام شده است تا ۷۲ ساعت پیش از ورود به منطقه عملیاتی اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند تا فاز نخست غربالگری انجام شود.
وی اظهار کرد: این سامانه کارکنان رسمی، قرارداد معین و موقت و پیمانکاری را پوشش می‌دهد و باید اطلاعات همه کارکنان در این سامانه وارد شود و غربالگری صورت گیرد. همچنین پیمانکاران پروژه‌ای که اطلاعات آنها از سوی شرکت‌ها ارسال شده است نیز می‌توانند در این سامانه اطلاعاتشان را ثبت کنند.
معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران افزود: در مناطقی نیز که به هر دلیلی اینترنت مشکل دارد تدابیری اندیشیده شده است تا همکاران بتوانند از طریق سامانه پیامکی اطلاعات خود را ثبت کنند.
وی با اشاره به اینکه با همکاری و تلاش‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، ۴۴ دستورعمل تدوین‌ شده که نشان می‌دهد یک گروه مغزافزاری حرفه‌ای این دستورعمل‌ها را با توجه به محیط سازمانی نفت تدوین کرده است، گفت: مقرر شد نشست‌های آموزشی برای بخش‌های اچ‌اس‌یی، منابع انسانی و نیروهای عملیاتی برگزار شود و همچنین در بخش بهداشت که پنج حوزه فردی، محیطی، عمومی، ذهن و تغذیه است آموزش‌های لازم برای اجرای بهتر این دستورعمل‌ها اجرایی  شود.
بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، نوزدهمین نشست کمیته بحران سطح ۳ این شرکت با حضور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، معاون امور تولید شرکت ملی نفت، مدیران اچ‌اس‌یی و منابع انسانی و روسای حراست و روابط عمومی شرکت ملی نفت و دیگر اعضای این کمیته، با هدف بررسی اقدام‌های مقابله با کرونا در مناطق عملیاتی هفته گذشته برگزار شد.