ارتقای سرانه فضای سبز در اسلامشهر

ارتقای سرانه فضای سبز در اسلامشهر


اسلامشهر-بهاره عشقی صابر
مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اسلامشهر گفت: با بهره برداری از پارک شش و نیم هکتاری شهید سلیمانی، سرانه فضای سبز در اسلامشهر به بیش از ۱۰ متر افزایش می‏یابد.
هوشمند عسگریان مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اسلامشهر اظهار داشت: با بهره‌برداری از بزرگترین بوستان استان تهران تا یک ماه آینده در شهرستان اسلامشهر، فضای سبز برای جمعیت ۶۰۰ هزار نفری اسلامشهر به ۱۰ متر می‏رسد.
وی گفت: بوستان ۶/۵ هکتاری شهید سلیمانی در ضلع غربی شهرک امام حسین(ع) واقع و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد از ابتدای سال ۹۹ کلنگ احداث آن به زمین زده شد و تاکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.عسگریان با اشاره به تجهیزات و امکانات منحصر به فرد این بوستان تاکید کرد: دریاچه مصنوعی بوستان در فضایی به مساحت
 ۱/۵ هکتار و دارای رستوران هوایی در وسط آن، احداث تپه مصنوعی، ساختمان بوم گردی، فضای بازی در دو ضلع غربی و شرقی پارک، آلاچیق و...از امکانات در نظر گرفته شده برای این بوستان است.
وی ادامه داد: در سال گذشته سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری در راستای افزایش سرانه فضای سبز و رفاه حال شهروندان بوستان عرش در شهرک قائمیه در فضایی به مساحت تقریبی ۶۴۰۰ متر و بوستان زینبیه در شهرک واوان در مساحت ۳۴۵۹ متر را احداث کرده است.
مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری با اشاره به فضاهای سبز در حال احداث در اسلامشهر تصریح کرد: باغ ایرانی به وسعت ۱۳ هزار و ۲۹۰ متر در انتهای بلوار خلیج فارس، باغ زیتون به وسعت ۱۳ هزار و
۵۰۰ متر در شهرک امام حسین و پارک سردار شهید سلیمانی به وسعت بیش از ۶۵ هزارمتر نیز در حال احداث بوده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
عسگریان با تاکید بر ادامه فعالیت های سازمان برای حفظ و نگهداری بوستان ها و فضاهای سبز در فصل سرما خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر فصل و آغاز فصل سرما، هرس درختان، شناسایی درختانی که احتمال سقوط در اثر نذورات جوی دارند، هرس سبز درختان سوزنی برگ در صورت نیاز و غیره در دستور کار این سازمان قرار دارد.