نهالستان و باغ مادر در کشت و صنعت مغان ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان:

نهالستان و باغ مادر در کشت و صنعت مغان ایجاد می‌شود


مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت:نهالستان و باغ مادر با هدف توسعه باغ جدید و بازسازی و نوسازی باغات در این شرکت ایجاد می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت:وضعیت باغ‌های این شرکت  نسبت به ۱۵ سال پیش مطلوب نیست و با بهره گیری از مشاوران زبده، مطالعاتی برای ساماندهی این باغ ها بویژه احداث نهالستان و باغ مادر شروع شده است.
او افزود: عمده شهرت این بنگاه تولیدی مربوط به باغ های شرکت است ولی در سال‌های اخیر بسیاری از باغ ها فرسوده شده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه توسعه باغات این شرکت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: برنامه‌ریزی شده  ۲۵۰ هکتار باغ در این شرکت ایجاد ‌شود.
محسن زاده اظهار کرد: از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ در کشت و صنعت مغان یک هزار و  ۲۰۰ هکتار آن بهره اقتصادی دارد و بقیه نیاز به احیا و نوسازی دارند.مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از آغاز برداشت محصول زیتون در این شرکت خبر داد و گفت:۳۰۰ هکتار از باغات این شرکت برای کشت زیتون اختصاص یافته و پیش بینی بر این است میزان تولید این محصول نسبت به پارسال افزایش یابد.
او تصریح کرد: این محصول  پس از برداشت  جهت فرآوری کنسرو  تحویل کارخانه پروسس میوه شده و با استفاده از  دستگاه‌های تمام اتوماتیک بسته‌بندی و با برند مغانه روانه بازارهای داخلی و بین المللی می‌شود.
محسن زاده ادامه داد:این بسته بندی دارای علامت استاندارد کنسرو زیتون مغانه بوده و به جهت کیفیت بالا  با استقبال مصرف کنندگان روبرو  شده است.