خبر

۰

در بیانیه‌ای مشترک اعلام شد؛
۱۳ کشور جهان خواستار اتحاد در برابر کرونا شدند

گروهی متشکل از ۱۳ کشور جهان خواستار همبستگی برای مقابله با اثرات سوء ویروس کرونا بر همه ابعاد زندگی بشر شدند.
به گزارش  مهر به نقل از آسوشیتدپرس، گروهی متشکل از ۱۳ کشور از جمله انگلیس، برزیل، ایتالیا و آلمان خواستار همکاری جهانی در راستای کاهش تأثیرات ناشی از اپیدمی کرونا شدند.این گروه در بیانیه‌ای مشترک، از تعهد به همکاری با همه کشورها در راستای تدارک و هماهنگی اقدامات مالی، اقتصادی، تجاری، مسافرتی و بهداشت عمومی در راستای به حداقل رساندن مضرات کرونا و بهبود هرچه سریع‌تر اوضاع خبر دادند.این گروه که شامل کانادا، فرانسه، اندونزی، مکزیک، مراکش، پرو، کره جنوبی، سنگاپور و ترکیه نیز هست، همچنین بر اهمیت نقش حیاتی جامعه علمی در ارائه راهنمایی‌های لازم به دولت‌ها تاکید کرد.

اتمام ذخایر، گان پزشکی در برخی بیمارستان‌های انگلیس
گزارش‌ها حاکی از آن است که ذخیره گان پزشکی در برخی از بیمارستان‌های انگلیس ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده به اتمام می‌رسد.
به گزارش ایسنا، سیستم سلامت همگانی انگلیس اعلام کرده است که در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده ذخایر گان‌های پزشکی در برخی از بیمارستانی‌های این کشور به اتمام می رسد و در این شرایط هزاران پزشک و پرستار نسبت به کمبود تجهیزات حفاظت شخصی ابراز نگرانی کرده اند.
 نظام سلامت عمومی انگلیس دستورالعمل خود را تغییر داد و از پزشکان و پرستاران درخواست کرد تا بدون گان‌های پزشکی کامل و استفاده چند باره از تجهیزات، خدمات خود را ارائه دهند. این اظهارنظر با انتقادهای مسئولان بهداشت و درمان این کشور همراه بود.

 تحرکات جدید ارتش آمریکا در شمال شرق فرات
نیروهای ارتش آمریکا حضور نظامی و غیرقانونی خود در منطقه شرق فرات را تقویت کرده‌اند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای ارتش آمریکا حضور نظامی و غیرقانونی خود در منطقه شرق فرات را تقویت کرده و از ایجاد دوره‌های جدید آموزش و جذب نیروهای دموکرات سوریه (قسد) با توسل به وسوسه‌های مالی حقوق و دستمزد خبر دادند.
منابع محلی استان حسکه گزارش داده‌اند که نیروهای آمریکایی در منطقه «الشدادی» در جنوب این استان طی روزهای گذشته روند ثبت‌نام برای دوره نظامی جدید به منظور آموزش عناصر قسد را آغاز کرده‌اند و در مقابل ۳۵۰ دلار در ماه حقوق پرداخت می‌کنند که این مبلغ در مقایسه با شرایط دشوار معیشتی موجود رقم خوبی است.  

ملکه انگلیس مراسم ادای احترام نظامی به مناسبت تولدش را لغو کرد
ملکه انگلیس مراسم شلیک گلوله برای ادای احترام به مناسبت سالروز تولدش در روز سه‌شنبه را لغو کرد.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کریس شیپ،‌ خبرنگار شبکه آی تی وی در صفحه توییتر خود اعلام کرد: الیزابت دوم، ملکه انگلیس درخواست کرده تا مراسم شلیک گلوله برای ادای احترام به مناسبت نودوچهارمین سالروز تولدش در روز سه‌شنبه لغو شود.