۱۰۰۰ خانوار روستایی در استان گلستان خانه‌دار شدند

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان :

۱۰۰۰ خانوار روستایی در استان گلستان خانه‌دار شدند

۱۰۰۰ خانوار روستایی در استان گلستان خانه‌دار شدند

گرگان-قهرمان
مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از افتتاح یک‌هزار واحد مسکونی در روستاهای استان خبر داد.
سیدمحمد حسینی درباره افتتاح پروژه‌های مربوط به روز روستا در استان گلستان اظهار داشت: برنامه‌های روز روستا در استان با توجه به همزمانی آن با ایام پایانی ماه صفر و شهادت  امام رضا (ع) به روزهای آینده موکول شد و قرار است در هفته جاری پروژه‌های عمرانی با اعتبار 76 میلیارد تومان در روستاهای استان به بهره‏برداری برسد.
وی گفت:یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما افتتاح و بهره‌برداری از یک‌هزار واحد مسکونی است که برای ساخت آن‌ها 50 میلیاردتومان اعتبار در قالب تسهیلات پرداخت شده است. مدیرکل بنیاد مسکن استان  با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی در روستاهای استان افزود: در این هفته 26 طرح هادی روستایی با اعتبار 26 میلیارد و 100  میلیون تومان به صورت متمرکز افتتاح و بهره برداری می‌شود.
وی با بیان اینکه صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده است، اظهار داشت:علاوه بر این در روزهای آینده 950 جلد سند مالکیت روستایی نیز به روستاییان واگذار خواهد شد.
به گفته حسینی با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و ساخت مسکن در استان 11 هزار
 و 489 خانوار روستایی در استان از این خدمات بنیاد برخوردار می‌شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه بیش
 از 110 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان غیرمقاوم و ناایمن است، گفت:در صورتی که اعتبارات مورد نیاز تأمین شود و مردم نیز همکاری و همراهی داشته باشند، بنیاد مسکن استان این توانایی را دارد که در مدت 5 سال همه این واحدهای غیرمقاوم را نوسازی کند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خاطرنشان کرد: تا پایان امسال نیز 7 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان در قالب طرح نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی، ساخته می‌شود.
وی گفت: برای اینکه مشکلات مربوط به تأمین و ساخت مسکن در روستاها برطرف شود، بنیادمسکن اقدامات و طرح‌های مبتکرانه‌ای را در دستور کار دارد که از آن جمله می‌توان به طرح مسکن جوانان و ساخت مسکن اقشار اشاره کرد.