۱۵ دستگاه ترانس قدرت شبکه برق خوزستان در مرحله طراحی و ساخت

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان:

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان از طراحی و ساخت ۱۵ دستگاه ترانس خریداری شده در شرکت ایران ترانسفو خبر داد و گفت: دو دستگاه ترانس ۲۳۰ کیلو ولت در ماه های آینده به این شرکت تحویل داده می‏شود.


اهواز-محمدي
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان از طراحی و ساخت  ۱۵ دستگاه ترانس خریداری شده در شرکت ایران ترانسفو خبر داد و گفت: دو دستگاه ترانس ۲۳۰ کیلو ولت در ماه های آینده به این شرکت تحویل داده می‏شود.
مدیرعامل به همراه معاون طرح های توسعه و نمایندگان شهرستان‏های شادگان و شوش در مجلس شورای اسلامی از شرکت ایران ترانسفو طرف قرارداد ساخت ۱۵ دستگاه ترانس این شرکت، بازدید کردند.
محمود دشت بزرگ در این خصوص اظهار کرد: شرکت برق منطقه ای خوزستان در حال حاضر یک قرارداد فعال برای خرید ۱۵ دستگاه ترانس به مجموع ظرفیت ۹۷۰ مگاولت آمپر با شرکت ایران ترانسفو زنجان دارد و این بازدید به همراه نمایندگان مجلس با هدف کسب اطلاع از مراحل طراحی
 و تسریع در ساخت این دستگاه ها انجام شده است.
وی ارزش سرمایه گذاری این قرارداد را بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:بنابراین قرارداد مقرر شده که شرکت ایران ترانسفو
 ۱۵ دستگاه ترانس شامل ۳ دستگاه ۲۳۰ به ۳۳ کیلو ولت با ظرفیت
 ۵۰ مگاولت آمپر، دو دستگاه ترانس ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلو ولت به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر و ۱۰ دستگاه به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر ظرف مدت ۱۸ ماه به ما تحویل دهد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان توضیح داد: در این بازدید مقرر شده که دو دستگاه ترانس ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلو ولت در ماه‏های آینده به این شرکت تحویل داده شود تا در پست اصلی هفت تپه شوش نصب
 و راه اندازی شوند.
دشت بزرگ تصریح کرد: سایر ترانس‏ها نیز برای طرح‏های توسعه
 و پایداری شبکه برق تحت نظارت این شرکت در نظر گرفته شده اند که
بعد از تحویل ایران ترانسفو مراحل نصب آنها در پست‏های برق آغاز می‏شود.
وی افزود:خرید این ترانس ها کمک می‏کند تا علاوه بر نوسازی ترانسفورماتورهای پست هفت تپه اصلی، افزایش ظرفیت منصوبه را در پست‏های فوق توزیع و انتقال داشته باشیم.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با قدردانی از همراهی نمایندگان شهرستان‏های شادگان و شوش در بازدید از شرکت ایران ترانسفو، گفت: در این بازدید نمایندگان از ظرفیت و امکانات ایران ترانسفو بازدید و در جلسه ای که با مدیران این شرکت برگزار شد شرکت
کرده اند. همچنین بنا شد نمایندگان برای نوسازی و توسعه شبکه برق استان همکاری لازم را به ویژه در بحث سرمایه‏گذاری و تامین بودجه، با شرکت برق منطقه ای خوزستان داشته باشند.