استاندار اردبیل تاکید کرد؛ ورود و خروج مسافر به اردبیل با ارائه کارت واکسیناسیون

استاندار اردبیل تاکید کرد؛ ورود و خروج مسافر به اردبیل با ارائه کارت واکسیناسیون


استاندار اردبیل گفت: ورود و خروج مسافران به استان اردبیل باید با کنترل کارت واکسیناسیون انجام شده و مراقبت‌های بیشتری را
در موج ششم شاهد باشیم.
به گزارش مهر، سید حامد عاملی در جلسه مدیریت بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: در ۲۱ ماه اخیر تلاش‌های جدی برای کنترل بیماری کرونا در ابعاد مختلف شکل گرفته اما با افزایش واکسیناسیون در چند ماه اخیر سعی بر کاهش مرگ و میرها در موج ششم کروناست.
وی تصریح کرد: در برخی از استان‌ها علائم افزایش بستری کرونا مشاهده شده که عمده این گرفتاری مربوط به افرادی بوده که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکردند در حالی که با تاکید و اصرار مسئولان سعی بر این است تا همه افراد جامعه در گروه سنی اعلام شده، تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.
استاندار اردبیل گفت: هر چند آمار بیماران کرونایی در استان نسبت به میانگین بسیاری از استان‌های کشور پایین است اما ورود اردبیل به مجموع شهرهای با رنگ نارنجی دغدغه‌های ما را چندین برابر کرده که انتظار می‌رود با واکسیناسیون فراگیر نگرانی از بابت فوتی‌های بیماری کرونا کاهش پیدا کند.
عاملی افزود: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا کارکنانی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکردند برای حضور در ادارات باید هر سه روز یک بار آزمایش پی.سی. آر ارائه کنند تا سلامت آنها مورد رصد قرار گیرد.
وی ضرورت واکسیناسیون را در فاز اول و دوم یادآور شد و خاطر نشان کرد: هیچ مشکلی در مراکز تجمیعی استان برای واکسیناسیون گروه‌های سنی اعلام شده وجود ندارد و امیدواریم جاماندگان به سرعت به این طرح بپیوندند.
عاملی در مورد فعالیت اصناف نیز اضافه کرد: با پیگیری‌های
انجام شده و تشکیل جلسات با انجمن‌ها و اتحادیه‌ها قرار شده تمامی فعالان این حوزه کارت واکسن خود را دریافت کرده و فعالیت واحدهای صنفی و حتی صنعتی منوط به تزریق واکسن و ارائه کارت واکسن خواهد بود.
استاندار اردبیل تاکید کرد: امیدواریم با احساس مسئولیت همه افراد جامعه و گروه‌های مؤثر بتوانیم کنترل بیماری را در موج جدید شاهد باشیم تا بیش از این آسیب و لطمه روحی، روانی و جسمی به هموطنان وارد نشود.