تولید چغندرقند میامی امسال ۹۰ هزار تن برآورد می‌شود

تولید چغندرقند میامی امسال ۹۰ هزار تن برآورد می‌شود


مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: برداشت چغندرقند از ۲ هزار و ۷۵ هکتار مزارع زیر کشت این محصول امسال ۹۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود.
علی اصغر محمدی با بیان اینکه در هر هکتار حدود ۴۵ تن چغندر قند برداشت می‏شود، در گفت و گو با ایرنا، افزود: خرید تضمینی این محصول هرساله با توجه به قرارداد کارخانه قند با کشاورزان و سنجش عیار محصول انجام می‏شود.
محمدی با بیان اینکه سطح برداشت این محصول ۹۰ هزار تن در میامی برآورد می شود، تصریح کرد: برداشت چغندر قند از پایان مهرماه در این شهرستان آغاز شد و تا پایان آذرماه ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی ادامه داد: محصول چغندر میامی بیشتر به کارخانه‌های قند در شهرستان های همجوار شامل شاهرود و شیروان تحویل داده می‌شود.
به گفته وی، سال گذشته حدود ۱۰۵ هزارتن چغندر در این شهرستان تولید و به کارخانجات قند تحویل داده شد.
چغندرقند از تیره اسفناج است که به صورت گیاهی یک ساله زراعت می‌شود، این محصول در آب ‌و هوای کوهستانی از رشد و کیفیت خوبی برخوردار است و سازگاری وسیعی با شرایط محیط دارد، نسبت به سرما و گرما مقاوم است و تحمل بی آبی دارد و در برابر شوری خاک نیز مقاوم است.
میامی با تولید محصولات فراوان به عنوان قطب کشاورزی استان سمنان محسوب می شود ولی با توجه به نبود کارخانه های فرآوری و بسته بندی محصولات تولیدی به صورت خام به بازار عرضه می شود.