عملکرد جهادی شهرداری منطقه ۳ همدان در انجام پروژه‌ها

در آئین افتتاح خیابان صنعتگر مطرح شد؛

شهرداری همدان در چند سال گذشته با انجام پروژه‌های مختلف عمرانی در نقاط مختلف به‌خصوص حاشیه شهر، اسباب رضایتمندی شهروندان را فراهم کرده و همین موضوع موجب شده توسعه متوازن در شهر همدان به شکلی مناسب اجرا شود.

عملکرد جهادی شهرداری منطقه ۳ همدان در انجام پروژه‌ها

همدان- شهناز محمدی
شهرداری همدان در چند سال گذشته با انجام پروژه‌های مختلف عمرانی در نقاط مختلف به‌خصوص حاشیه شهر، اسباب رضایتمندی شهروندان را فراهم کرده و همین موضوع موجب شده توسعه متوازن در شهر همدان به شکلی مناسب اجرا شود.
انجام پروژه‌های متنوع از قبیل بازگشایی معابر، پیاده‌روسازی معابر، افزایش سرانه فضای سبز با احداث پارک‌ها، ایجاد پیاده‌راه‌ها، انتقال آب‌های سطحی، احداث بلوارها، پوشش آسفالت معابر اصلی و فرعی گوشه‌ای از اقدامات مجموعه شهرداری در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.
شهرداری منطقه 3 همدان با توجه به وسعت جغرافیایی و قرار گرفتن در حاشیه شهر همواره با  انجام پروژه‌های گوناگون در توسعه حاشیه شهر نقش بسزایی داشته است. خیابان صنعتگر یکی از پروژه‌های عمرانی است که با هدف رفع مشکلات ترافیکی در جنب پل سردار شهید همدانی ایجاده شده، این پروژه ظرف مدت 20روز با تلاش مجموعه مدیریت شهری به‌خصوص عوامل اجرایی شهرداری منطقه 3 با مساعدت شهروندان انجام شد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان ایجاد زیرساخت‌ها لازم به منظور توسعه متوازن نقاط مختلف  شهری را از وظایف ذاتی شهرداری تلقی کرد و گفت: شنیده می‌شود شهرداری به مناطق بالای شهر نسبت به  پایین‌شهر، بیشتر توجه دارد شاید در برخی مواقع هم به‌حق باشد، ولی در سال‌های اخیر ما شاهد بودیم رسیدگی به مناطق محروم در رأس برنامه شهرداری قرار گرفته و شورای اسلامی شهر همدان نیز در همین راستا خواستار توسعه متوازن شهر است.
محمود مسگریان با اشاره به اینکه رسیدگی به نقاط محروم در این شورا اهمیت ویژه‌ای دارد،  بیان کرد: افتتاح خیابان صنعتگر از طرفی سبب ایجاد سیمایی مناسب در این منطقه شده است و از طرفی دیگر ارزش املاک ساکنان را بالا برده و این موضوع از اقدامات جهادی مجموعه شهرداری به‌خصوص شهرداری منطقه 3 نشأت گرفته که قابل تقدیر است.
شهردار همدان نیز در این مراسم گفت: در موضوع پروژه‌های عمرانی، اجرای  پروژه‌های بزرگ و عمده شهری از قبیل پل‌ها، پارک‌ها بیشتر به چشم می‌آید، ولی افتتاح پروژه‌های خرد جایگاه ویژه‌ای را در نزد مجموعه مدیریت شهری داراست.
سید مسعود حسینی در ادامه ضمن تشکر از عوامل شهرداری منطقه 3، اجرای پروژه‌های مهم در سطح منطقه از قبیل تفکیک سایت 36 هکتاری بلوار امام‌خمینی (ره)، تعریض بلوار شهیدسردار همدانی به سمت فرودگاه، احداث بلوار 24متری و  پارک پردیسان، احداث بلوار قدر، احداث بلوار سلامت، کف‌سازی محوطه سرگذر را از اقدامات این منطقه برشمرد.
 موضوع ساماندهی ورودی‌های شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است
وی گفت: موضوع ساماندهی ورودی‌های شهر با توجه با موقعیت جغرافیایی همدان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همین مسأله موجب شده مجموعه شهرداری دراین‌باره برنامه‌ریزی خاصی را مدنظر قرار دهد.
حسینی در ادامه با بیان اینکه 60 هزار تن آسفالت در سال 1400، با هدف بهبود وضعیت معابر اصلی و فرعی شهر انجام شده است، افزود: 35 هزار تن از این آمار در سطح منطقه 3 صورت گرفته که در نوع خود جالب است و جای تقدیر دارد.
وی در ادامه از مدیر منطقه 3 به عنوان فردی پرتوان و جهادی نام برد و بیان کرد: تلاش  مدیران و عوامل اجرایی باید به‌عنوان موضوعی مهم نهادینه شود تا شاهد توسعه همه‌جانبه سطوح مختلف جامعه باشیم.
شهردار همدان در قسمت پایانی سخنانش رفع مشکل ترافیکی در زیر پل سردار شهیدهمدانی و خلق ثروت در شهر برای مالکان را از فواید مهم پروژه خیابان صنعتگر برشمرد و گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر بر مبنای کار تحقیقاتی بسیار ارزشمند
است.
مدیر منطقه 3 شهرداری همدان گفت: افتتاح خیابان صنعتگر خیابان بدیع‌الزمان را به بلوار انقلاب متصل می‌کند و در کاهش معضلات ترافیکی و بهبود عبور و مرور این  منطقه تأثیر بسزایی
 خواهد داشت.