مناطق قرمز کرونایی آذربایجان غربی به ۶ شهر افزایش یافت

مناطق قرمز کرونایی آذربایجان غربی به ۶ شهر افزایش یافت

مناطق قرمز کرونایی آذربایجان غربی به ۶ شهر افزایش یافت


رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت شکننده کرونا در استان گفت: تعداد مناطق قرمز کرونا در استان به ۶ شهر افزایش یافت.
علی احمد آقاپور در گفتگو با مهر با بیان اینکه بر اساس آخرین رنگ بندی شهرهای کشور در زمینه کرونا، اشنویه، پلدشت، پیرانشهر، چایپاره، سردشت، شوط در آذربایجان غربی در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: همچنین وضعیت قرمز از بعضی مناطق به شهرهای همجوار در حال گسترش است.
وی ادامه داد: اعمال محدودیت‌های شدید در شهرهای قرمز کنونی برای کاهش آمار ابتلا و فوت، درگیر شدن شهرهای همجوار و پیشگیری از شروع موج ششم کرونا بسیار ضروری است.
آقاپور از ابتلای ۵۳۵ نفر به ویروس کرونا در دو روز گذشته خبر داد و افزود:در دو روز گذشته ۵۳۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۱۷۰ بیمار از مبتلایان در مراکز درمانی بستری شدند.
وی با بیان اینکه همچنین در دو روز گذشته
۸ نفر از بیماران کرونایی نیز جان باختند، عنوان کرد: با احتساب فوتی‌های جدید مجموع جان باختگان کرونایی در استان به شش هزار و ۹۹۳ تن رسید.
رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان را ۹۴۴ بیمار اعلام کرد و گفت: دو روز گذشته، گروه‌های مختلف سِنی
 ۳۱ هزار و ۶۹۸ دز واکسن دریافت کرده‌اند.
از آغاز واکسیناسیون تاکنون ۳ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۳۵۲ دز واکسن در استان تزریق شده که ۱۴ هزار و ۱۸ واکسن از آن، دز سوم را شامل می‌شود.