گزارش گاردین از اصرار مقام‌های آمریکایی بر شکست مذاکرات و انکار ایران

گاردین در تحلیلی به تلاش آمریکا برای احیای برجام پرداخت.



گاردین در تحلیلی به تلاش آمریکا برای احیای برجام پرداخت.
به گزارش ایلنا، گاردین در گزارشی با اشاره به مذاکرات وین نوشت: ایالات متحده امیدوار است فشار روسیه، چین و برخی از کشورهای عربی خلیج فارس ایران را متقاعد کند که موضع خود در مذاکرات را در مورد گام‌های آمریکا برای بازگشت به برجام تعدیل کند.
در ادامه این گزارش آمده است: مذاکرات در وین هفته گذشته به شدت شکست خورد، زمانی که دولت جدید ایران سطح غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش داد و پیشنهاداتی را ارائه کرد که مقامات آمریکایی در آخر هفته گفتند که ایرانی‌ها در مذاکرات  «جدی نبودند»
گاردین نوشت: مقامات ایالات متحده در آخر هفته همچنین تأیید کردند که اگر ایران دسترسی به سایت‌های هسته‌ای خود که ناظران هسته‌ای را راضی می‌کند، اجرا نکند، جلسه اضطراری هیئت بازرسی هسته‌ای سازمان ملل را تشکیل خواهند داد. در تهران، مقامات اصرار داشتند که مانع واقعی، امتناع آمریکا از لغو تحریم‌ها است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مذاکرات مستقیم با حضور ایران، روسیه، چین، آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا پس از پنج ماه تاخیر هفته گذشته در وین آغاز شد تا به دولت جدید منتخب ایران به ریاست ابراهیم رئیسی فرصت داده شود تا خواسته‌های خود را بررسی و مطرح کند.