قالیباف: در مجلس به دنبال محدود کردن فضا و فیلترینگ نیستیم

مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی؛

محمد باقر قالیباف با اشاره به موضوع برخورد علی اصغر عنابستانی و نیروی انتظامی گفت: هیات نظارت پیگیری هم کرد، اما معتقدم که باید محکم‌تر از این پیگیری می کرد.

 


محمد باقر قالیباف با اشاره به موضوع برخورد علی اصغر عنابستانی و نیروی انتظامی گفت: هیات نظارت پیگیری هم کرد، اما معتقدم که باید محکم‌تر از این  پیگیری می کرد.
به گزارش ایسنا، رییس مجلس شورای اسلامی در همایش دانشجویی که در دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت ۱۶ آذرماه روز بزرگداشت دانشجو برگزار شد، اظهار کرد: خیلی از این‌که امروز در آستانه روز دانشجو در جمع شما اساتید و دانشجویان هستم خوشحال و خرسند می‌باشم. ۱۶ آذر نقطه عطفی در تاریخ کشور است نقطه عطفی که نشان داد دانشجویان و جوانان کشور برای استقلال، عزت و پیشرفت کشور تا پای جان آماده رشادت و مجاهدت چه در عرصه‌های علمی و چه در عرصه دفاع مقدس می‌باشد. این نشست‌ها به برکت همین خون شهدا می‌باشد.
قالیباف در ادامه با اشاره به موضوع طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: در جلسه کمیسیون مشترک اعلام کردم که مذاکرات باید به صورت زنده در اینستاگرام و از سوی صدا و سیما پخش شد اما یکسری فضاسازی‌ها در خارج از کشور انجام شد که این طرح به صورت اصل ۸۵ به گونه ای بررسی می شود که مردم از روند بررسی بی‌اطلاع باشند. اگر چه در مجلس افرادی هستند که قصد دارند محدودیت هایی ایجاد کنند اما اگر چه عموم نمایندگان چنین نظری ندارند. روند بررسی در کمیسیون مشترک به گونه ای می باشد که تمامی ذی‌نفعان و صنف ها در جلسات کمیسیون حضور پیدا کنند و نظرات خود را نیز ارائه دهند. ما در مجلس به دنبال محدود کردن فضا و فیلترینگ نیستیم. ما باید توجه کنیم که فعالین بزرگ حوزه اقتصاد در فضای مجازی چند صد برابر یک واحد صنفی متروکه ارزش دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر عنوان کرد: قطعا ما در حوزه نظارت بر رفتار نمایندگان ضعف‌هایی داریم که مجلس به دنبال تقویت آن بوده و قصد دارد قانون آیین نامه داخلی را در این خصوص اصلاح کند؛ در خصوص آقای عنابستانی که دانشجویان اشاره کردند باید بگویم که اگر چه هیات نظارت پیگیری های مجدانه ای انجام داد، اما معتقدم که پیگیری‌ها باید محکم‌تر انجام می‌شد اما در نهایت نظر دادگاه ملاک قرار گرفت؛ البته در برخورد مامور نیروی انتظامی هم اشکالاتی وجود داشت؛ سرباز نباید از قانون تخطی کند.