در استان

۰

رئیس سازمان سیما، منظر شهرداری کرج:
۱۵۰ هزار نفر از تور مجازی باغ گل‌های کرج بازدید کردند

رئیس سازمان سیما، منظر شهرداری کرج گفت: ۱۵۰ هزار نفر از تور مجازی باغ گل‌های کرج بازدید کردند.
به گزارش مهر، پیمان بضاعتی پور با اشاره به ضرورت نشاط و شادابی شهر و شهروندان به عنوان یکی از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری، اظهار کرد: هدف از راه اندازی تور مجازی و بازدید از باغ گل‌ها کاهش استرس و فشار روانی حاصل از شیوع بیماری کرونا است.
وی با بیان اینکه جشنواره لاله‌ها پس از هفت دوره برگزاری موفق دیگر به نماد و هویت شهر کرج تبدیل شده است، افزود: سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر از هفتمین جشنواره لاله‌ها ی کرج دیدن کردند و به دنبال این استقبال پرشور از زمستان سال گذشته تمهیدات گسترده‌ای برای آماده سازی باغ گل‌ها و کاخ مروارید جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر هشتمین جشنواره لاله‌ها با کاشت لاله و گل‌های بهاری بیشتر انجام گرفت که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این امکان میسر نشد.
رئیس سازمان سیما، منظر شهرداری کرج توضیح داد: راه اندازی تور مجازیِ بازدید از جشنواره لاله‌ها مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و در مدت زمان بسیار کوتاه ۱۵۰ هزار نفر از آن بازدید داشته‌اند.
بضاعتی پور این میزان استقبال را نشان دهنده حس تعلق شهروندان به این جشنواره دانست و گفت: تور مجازی هشتمین جشنواره لاله هایِ کرج از سایر شهرها و حتی خارج از کشور نیز بازدید کننده داشته است.
وی با بیان اینکه امسال به جای بازدید شهروندان، این سازمان با  راه اندازی تور مجازی لاله‌ها را به خانه‌های مردم برده است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و روزهای سختی که به شهروندان در قرنطینه خانگی تحمیل شده مشاهده زیبایی گل‌ها از طریق تور مجازی طراحی شده می‌تواند بخشی از این فضای ذهنی را تلطیف و لحظات شادی را برای خانواده‌ها به وجود آورد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان:
مسیرهای جاده‌ای مسدود شده بازگشایی شد

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان گفت: مسیرهای جاده‌ای مسدود شده شهرستان اردستان که به دلیل وقوع سیل مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد.
مرتضی صادقی در گفت و گو با مهر، اظهار داشت: پس از بارندگی‌های هفته گذشته در شهرستان اردستان، بارندگی‌ها، مجدداً با وقوع سیل همراه بود که در بخش‌هایی از شهرستان اردستان خسارت‌هایی را وارد کرد.
وی افزود: سیل در محورهای مواصلاتی روستاهای هندوآباد، درباغ، امیران و محور ترانزیت اردستان به نائین موجب خسارت‌هایی شد که اکنون محور، شانه و آب نماهای خسارت دیده ترمیم شده است.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان گفت: طول خرابی‌ها به شکل مقطعی شامل ۱۰ کیلومتر راه، خسارت به ۱۰ دستگاه آب نما بود که تعداد دو خودرو امداد رسانی همراه با شش نفر سرنشین نسبت به بازگشایی مسیر اقدام کرده‌اند.
*بی توجهی به هشدارهای راهداران و وقوع حادثه در محور هندوآباد
وی ابراز داشت: بی توجهی تعدادی از رانندگان محور روستایی هندوآباد به هشدارهای راهداران و حرکت در مسیر سیل، موجب بروز حادثه شد که با امداد رسانی راهداران، سرنشینان نجات داده شدند.
صادقی بیان داشت: در همین مسیر رئیس اداره راهداری اردستان در حین امداد رسانی دچار حادثه شد که در حال حاضر تحت مراقبت پزشکی قرار دارد.
وی اضافه کرد: مسیرهای مسدود شده توسط ۱۴ نیروی امدادی همراه با شش دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین باز شده است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم در این روزهای بارانی که همراه با احتمال وقوع سیل خواهد بود به هشدار نیروهای راهداری در محورها توجه کنند و از تردد با وسایل نقلیه در محورهای سیل زده خودداری شود.

رئیس پلیس راهورایلام :
مرکز تعویض پلاک بازگشایی می‌شود

رئیس پلیس راهور استان ایلام با اشاره به اینکه مرکز تعویض پلاک ایلام بازگشایی می‌شود، گفت: خدمات دهی در مراکز تعویض پلاک استان منوط به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ابوالفضل کوهزادی بابیان اینکه طبق ابلاغیه راهور ناجا مرکز تعویض پلاک ایلام بازگشایی می‌شود، افزود: تا زمانی که تمامی ضوابط بهداشتی ابلاغی و طرح فاصله گذاری اجتماعی در این مرکز اجرا و مورد تایید کارشناسان بهداشت قرار نگیرد هیچ گونه خدماتی به مراجعین ارائه نمی‌شود.
او با اشاره به اینکه مرکز تعویض پلاک به دلیل کثرت مراجعان از مکان‌های پر ریسک در زمینه انتقال ویروس محسوب می‌شود از مراجعان خواست به منظور حفظ سلامت خود ضمن رعایت فاصله گذاری فیزیکی و نکات بهداشتی، وسایل حفاظت شخصی نظیر ماسک و دستکش در زمان مراجعه به این مرکز به همراه داشته و استفاده کنند.
کوهزادی در ادامه با اشاره اعمال مقررات سختگیرانه در هنگام پذیرش و خدمات دهی به مراجعان تصریح کرد: اجازه ورود به افراد متفرقه داده نخواهد شد.
او افزود : باهدف پیشگیری از تجمع مراجعان، طرح زوج و فرد پلاک‌ها اجرا می‌شود.