برای اعمال مجازات جایگزین حبس از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود

رئیس قوه قضاییه:

رئیس قوه قضاییه گفت: از ظرفیت‌های قانونی موجود برای توسعه اعمال مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماع محور و عام‌المنفعه استفاده شود.


 رئیس قوه قضاییه گفت: از ظرفیت‌های قانونی موجود برای توسعه اعمال مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماع محور و عام‌المنفعه استفاده شود.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای  در شورای عالی مسئولان قضایی ضمن تسلیت ایام شهادت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به ویژگی های شخصیتی ایشان، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) از زمان طفولیت تا پایان عمر رنج ها، مشقت ها و مصیبت هایی را تحمل کردند که هر کدام از آنها به تنهایی می توانست طاقت فرسا باشد.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به ایده اخیر قوه قضاییه در راستای صدور احکام جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماع محور و عام المنفعه افزود: در حال سنجش راهکارهایی هستیم که به موجب آن برخی محکومان به جای رفتن به زندان و انتظار برای عفو و آزادی مشروط، از ابتدا یا در اثنای تحمل محکومیت، مشمول مجازات جایگزین حبس شوند و از هنر، مهارت و توان مالی آنها در راستای نفع اجتماعی بهره گرفته شود.
محسنی اژه ای با اشاره به ایده ای که در جریان سفر به استان گلستان برای نمونه در رابطه با لایروبی خلیج گرگان با استفاده از ظرفیت و استعداد  مالی و فکری محکومین به حبس مطرح شد، گفت: پژوهشگاه قوه قضاییه و معاونت حقوقی ابعاد مختلف و همه جانبه ایده بهره‌گیری از
 ظرفیت های مالی و فکری محکومان به حبس در راستای ارائه خدمات اجتماعی و
عام المنفعه را سنجش و ارزیابی کنند.