خبر

۰

با همه‌گیر شدن بیماری؛
شمار قربانیان کرونا در جهان ا ز ۱۶۰ هزار نفر گذشت

قربانیان کرونا در جهان ۱۶۰ هزار و ۷۱۷ نفر تخمین زده می‌شود که از این میان سهم اروپا نزدیک به ۱۰۰ هزار قربانی است.
به گزارش  مهر به نقل از گاردین، طبق آمار ارائه شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز ۱۶۰ هزار نفر گذشت که از این میان سهم قاره اروپا نزدیک به صد هزار نفر است.
گفتنی است رقم دقیق قربانیان در سراسر جهان، ۱۶۰ هزار و ۷۱۷ نفر است که از این میان، آمریکا با ۳۸ هزار و ۹۱۰ قربانی، صدرنشین کشورهای جهان است.
در این بین، چین با ثبت ۱۶ مورد، کمترین موارد ابتلا از اواسط ماه مارس به این سو را اعلام کرد.
رقم ابتلا در کره جنوبی با ثبت ۸ مورد جدید، تک رقمی شد.
اما ترکیه با ثبت ۸۲ هزار و ۳۲۹ مبتلا، ایران را پشت سر گذاشت و اکنون آلوده‌ترین کشور منطقه از بابت ابتلا به کووید ۱۹ به شمار می‌رود.

 اسپوتنیک گزارش داد؛
آمریکا به صورت مستقیم با ایران درگیر نمی‌شود

اسپوتنیک در گزارشی به رویارویی احتمالی ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: بدیهی است وقتی یگان‌های آمریکایی در حین تحرکاتی چه در خلیج فارس چه در دیگر نقاط منطقه متوجه می‌شوند که زیر نظر هستند، هوشیارند تا دست از پا خطا نکنند، چون می‌دانند که عواقب سختی را باید قبول کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، تا وقتی که ایرانی‌ها و مخصوصا تشکیلات امنیتی و نظامی آنها هوشیار باشند، می‌توان گفت قطعا دشمن یعنی آمریکا حمله نخواهد کرد؛ چون اولین اصل در هر جنگ و یا حمله‌ای غافلگیری است.
بدیهی است وقتی یگان‌های آمریکایی در حین تحرکاتی چه در
خلیج فارس چه در دیگر نقاط منطقه متوجه می‌شوند که زیر نظر هستند، هوشیارند تا دست از پا خطا نکنند، چون می‌دانند که عواقب سختی را باید قبول کنند.

ترکیه در ابتلا به کرونا از ایران پیشی گرفت
وزیر بهداشت ترکیه تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا را در این کشور۸۲ هزار و ۳۲۹ تن اعلام کرد.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فخرالدین کوجا،وزیر بهداشت ترکیه از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۷۸۳ مورد قطعی جدید ابتلا به کرونا در ترکیه گزارش شده است.
وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد، آمار افرادی که در اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته‌اند، ۱۲۱ مورد افزایش داشته و به ۱۸۹۰ تن رسیده است.
به گفته کوجا، تاکنون در مجموع ۱۰ هزار و ۴۵۳ تن از مبتلایان کرونا در ترکیه بهبود یافته‌اند.
وزارت کشور ترکیه نیز اعلام کرده است، محدودیت‌های مربوط به منع سفر را بین ۳۱ شهر به مدت ۱۵ روز دیگر تمدید کرده است.