در استان

۰

توسط معلمان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت؛
تولید بیش از ۱۷۰۰ محتوای آموزشی درس تربیت بدنی از زمان شیوع ویروس کرونا

یاسوج-ربیعی
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش در هیچ شرایطی تعطیل شدنی نیست، گفت:معلمان تربیت‌بدنی ۱۷۰۰ محتوای آموزشی تولید کردند.
به گزارش  خبرنگار آفرینش از یاسوج، سید فریبا حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت ثابت کرد که آموزش در هیچ شرایطی تعطیل شدنی نیست، گفت: تدریس دروس در شبکه آموزش در سایه همکاری آموزش و پرورش و صدا و سیما و اقدامات خودجوش و خلاقانه معلمان در ایجاد یک جریان آموزش از راه دور ستودنی و به
 یاد ماندنی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس همکاران تربیت بدنی استان ما با تولید بیش از ۱۷۰۰ محتوی آموزشی ورزش در خانه، آموزش درس تربیت بدنی را به خانه‌های دانش آموزان بردند.
وی اظهار کرد: این برنامه‌ها در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس و با هدف تعطیل نشدن آموزش درس تربیت بدنی و جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان،کمپین ورزش در خانه  تشکیل شد.
این مسئول افزود:دانش آموزان در هر نقطه‌ای از استان می‌توانند از فعالیت‌های ورزشی خود تصویربرداری کنند و با ارائه به آموزگاران و معلمان تربیت بدنی خود در این کمپین شرکت کنند، در این طرح آموزش‌های مجازی توسط معلمان هم مستندسازی و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

رئیس حفظ نباتات کشور:
موج جدید حمله ملخ‌ها به ایران تا ۱۵ روز دیگر

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های فائو در ۱۵ روز آینده با حجم بسیار گسترده‌ای از حمله آفت ملخ صحرایی به کشور و به خصوص در استان‌های جنوبی بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مواجه هستیم.
به گزارش ايسنا، محمدرضا درگاهی در سفر به استان فارس با بیان اینکه امسال کشور ما از دو جهت  مورد هجوم ملخ صحرایی قرار گرفته است، عنوان کرد: حمله این آفت از شرق هندوستان و پاکستان در روزهای آینده با شدت بیشتری انجام می‌شود و با توجه به اینکه در شبه جزیره عربستان در حال حاضر مراتع و عرصه‌های کشاورزی پوشش گیاهی ندارند از طرف  شمال شرق آفریقا که در حال حاضر کانون‌های تخلیه شده دارند و با حجم بیشتر از سال گذشته به سمت جنوب کشور ما حمله می‌کنند.
به گفته او؛ در فاز اول مبارزه  حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار استان‌ها به منظور مبارزه قرار گرفت و در فاز دوم پیش‌بینی می‌شود که حدود ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر در  روزهای آتی در هیئت دولت مصوب شود و در اختیار استان‌ها قرار گیرد.
سرپرست قائم مقامی وزیر در امور حقوقی و مجلس افزود: تاکنون  ملخ صحرایی در بیش از پنج میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی پایش و در سطحی بالغ بر یک صد هزار مبارزه انجام شد که پیش‌بینی می‌شود  بیش از تقریباً یک میلیون هکتار باید مبارزه انجام شود.  
درگاهی با اشاره به اینکه وظیفه همکاران من  حفظ امنیت غذایی در کشور است، خاطرنشان کرد: این آفت به مراتع و  عرصه‌های زراعی و باغی حمله می‌کند که در صورت عدم کنترل، خسارت جبران ناپذیری را وارد می‌سازد و خوشبختانه همکاران ما برخلاف سال گذشته هم از بُعد علمی و شناخت رفتارآفت از دانش بسیار خوب و بالایی برخوردار هستند، چراکه دوره‌های آموزشی بسیار خوبی برای آنها در سال گذشته تنظیم شده بود.
 پیش‌بینی مبارزه با سن گندم در سطحی بالغ بر یک میلیون هکتار
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: در مورد مبارزه با آفات، سازمان حفظ نباتات وظایف حاکمیتی دارد و علاوه بر ملخ صحرایی سایر آفات هم از طریق استان‌ها مورد پایش و مبارزه قرار گرفتند.
او افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار هکتار با انواع بیماری‌های گندم و جو مبارزه شده که تقریباً با توجه به بارندگی‌هایی که داشتیم تقریباً ۲۳۰ هزار هکتار با بیماری زنگ مبارزه  شده است.
درگاهی یادآور شد: تاکنون در سطحی بالغ بر  ۲۴۰ هزار هکتار در کشور با سن گندم مبارزه شده هر چند گندم در استان‌های جنوبی درحال  برداشت است و در مرکز و استان‌های شمالی عملیات مبارزه ادامه پیدا می‌کند و پیش‌بینی این است که بیش از یک میلیون هکتار باید با آفت سن گندم هم مثل سال گذشته پایش و مبارزه شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان:
تامین میوه مورد نیاز ماه مبارک رمضان

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان از تامین ۶ هزارتن میوه مورد نیاز ماه مبارک رمضان در بازار استان اصفهان خبرداد.
ناصر اطراج رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان در گفت و گو  با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارداشت:باتوجه به آغاز ماه مبارک رمضان با تلاش‌های فراوان و نظارت دقیق اتحادیه میوه و تره بار استان هیچ مشکلی در تامین میوه مورد نیاز بازار استان اصفهان وجود ندارد.
او افزود: درحال حاضر بیش از ۶ هزارتن میوه مورد نیاز ماه مبارک رمضان اماده ارائه به بازار استان اصفهان است.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان در مورد افزایش نرخ میوه و تره بار در بازار استان اصفهان گفت: اصلی‌ترین علت گرانی ۲۰ درصدی قیمت میوه و تره بار در بازار استان کاهش چشمگیر واردات برخی اقلام میوه به داخل گمرک استان است که می‌توان این مسئله را مهم‌ترین خسارت ویروس کرونا به حوزه بازار میوه و تره بار استان اصفهان تلقی نمود.
اطراج اضافه کرد: باید درنظرداشت که هم اکنون با تلاش‌های بی دریغ مسئولان اتحادیه میوه  و  تره بار امید می‌رود با ایجاد یک نظارت دقیق و صحیح بتوانیم برخی از کمبودات میوه در بازار استان اصفهان را جبران کنیم.
او در مورد قدرت خرید مردم در بازار میوه و تره بار استان اصفهان افزود:متاسفانه در حال حاضر شاهد کاهش شدید قدرت خرید و استقبال مردم نسبت به خرید میوه در بازار استان هستیم.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان یادآور شد:میزان قدرت خرید و استقبال مردم نسبت به خرید میوه در بازار در مقایسه با دوهفته گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است و این موضوع را می‌توان به عنوان یکی دیگر از خسارات ناشی از بیماری کرونا معرفی کرد.
اطراج گفت:باتوجه به جلساتی که با حضور بسیاری از مسئولان مربوطه استان برگزار شد مقرر گردید به منظور جبران خسارات همه جانبه ویروس کرونا به حوزه بازار میوه و تره بار استان تسهیلات مهمی ارائه شود.