تخلیه و بارگیری بیش از ۳.۳ میلیون تن کالا در بنادر و دریانوردی امیرآباد در سال ۱۴۰۰

مدیرکل بندرامیرآباد:

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از تخلیه و بارگیری بیش از ۳.۳ میلیون تن کالا در بنادر امیرآباد و نکا در سال گذشته خبر داد.

تخلیه و بارگیری بیش از ۳.۳ میلیون تن کالا در بنادر و دریانوردی امیرآباد در سال ۱۴۰۰

ساری -رقیه سامع
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از تخلیه و بارگیری بیش از 3.3 میلیون تن کالا در بنادر امیرآباد و نکا در سال گذشته خبر داد.
محمدعلی اصل سعیدی پور میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امیراباد و نکا را در سال گذشته ۳ میلیون و ۳۲۳ هزار تن عنوان کرد  که در مقایسه با سال 99 ، رشد 27 درصدی را نشان می‎دهد ، که از این میزان یک میلیون و 900 هزار تن مربوط به تخلیه و یک میلیون و 423 هزار تن شامل بارگیری
 می‎باشد.
سعیدی پور در ادامۀ تبیین عملکرد بندرامیرآباد در سال گذشته به رشد 228 درصدی میزان ترانزیت خارجی کالا از این بندر به کشورهای حوزه CIS اشاره و در سال جدید بر ضرورت هم افزایی بیشتر با کشورهای حوزه دریای خزر جهت ترانزیت کالا به کشورهای شرق آسیا ، حاشیه جنوبی خلیج فارس و اروپا از طریق بندرامیراباد تأکید کرد.
این مقام مسئول در تشریح اهداف بندرامیرآباد در سال جدید ، افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان 7 هزار میلیارد ریال و توسعه دولت الکترونیک از طریق راه اندازی مانیتورینگ کشتی‎ها را از مهمترین برنامه‎های این بندر در بخش بندری برشمرد و بر ارتقای توان عملیاتی بندر با ساماندهی محوطه دپوی کالاها و کاهش سرویس تایم عملیات تخلیه و بارگیری کالا تأکید کرد.
مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد همچنین هوشمندسازی علائم کمک ناوبری ، افزایش سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت بندر و ارتقای سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری را بخشی از مهمترین اهداف دریایی بندرامیرآباد در سال 1401 برشمرد.
مدیرکل بندرامیراباد در پایان ابراز امیدواری کرد با متناسب سازی ظرفیت فعلی بندرامیرآباد با بازار کشورهای حاشیه دریای خزر ، تا پایان سال جاری شاهد ارتقای بیش از پیش فعالیت‎های اقتصادی در بندرامیرآباد باشیم.