کشت تابستانه در دشت آزادگان ممنوع شد

به علت خشکسالی در کرخه؛

مدیر جهاد کشاورزی دشت آزادگان از ممنوعیت کشت تابستانه در این شهرستان خبر داد.

کشت تابستانه در دشت آزادگان ممنوع شد


مدیر جهاد کشاورزی دشت آزادگان از ممنوعیت کشت تابستانه در این شهرستان خبر داد.
حبیب بدوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بحث خشکسالی در حال حاضر کشت تابستانه چه محصولات کم‌آب‌بر و چه پرآب‌بر توسط سازمان آب و برق ممنوع اعلام شده است.
وی افزود: ما هر ساله با سازمان آب و برق تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌کنیم که طبق این تفاهم‌نامه، سازمان آب و برق استان بازه آب شبکه یا رودخانه هر شهرستان را بررسی و به ما اعلام می‌کند که ذخایر آب وجود دارد یا خیر.
بدوی تصریح کرد: اگرچه تا کشت تابستانه فرصت وجود دارد اما ما در وضعیت بحرانی هستیم و ذخایر آب وجود ندارد.
مدیر جهاد کشاورزی دشت آزادگان تصریح کرد: در خصوص حمایت از کشاورزان برای عدم کشت، برنامه‌ای وجود دارد اما هنوز در این زمینه برنامه‌ای به ما ابلاغ نشده است و تنها توسط سازمان آب و برق به کشاورزان توصیه شده که با توجه به نبود آب نسبت به کشت تابستانه اقدام نکنند و در تامین آب بحث دام نیز برنامه‌ای اعلام نشده است.
در این راستا شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور نیز در روزهای اخیر اعلام کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود شدید منابع آبی و همچنین بر اساس مصوبات استانی، بنرهای اطلاع‌رسانی با موضوع ممنوعیت کشت‌های تابستان ۱۴۰۱ در مناطق روستایی تحت پوشش شبکه آبیاری کوثر، مرکز خدمات جهاد کشاورزی الهایی و مرکز خرید گندم در حوزه مرکزی شرکت آبیاری کرخه و شاوور، نصب و در دید عموم قرار گرفته است.