بیش از ۴ هزار دستگاه ماینر کشف و ضبط شد

مدیر دفترحراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق اصفهان:

مدیر دفترحراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق اصفهان: بیش از ۴ هزار دستگاه ماینر کشف و ضبط شد


اصفهان-راعي
مدیر دفترحراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق اصفهان گفت:
۴ هزار و ۷۶۸ دستگاه ماینر غیر مجاز از ابتدای طرح جمع آوری دستگاه استخراج رمز ارز تا کنون کشف و ضبط شده است .
ایمان بخشعلی نژاد در این باره گفت : 312 مرکز رمز ارز که به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‏نمودند کشف شد. میزان محاسبه شده برای استخراج این رمز ارزها ۵۴ گیگاوات ساعت بوده است .
وی تصریح کرد :با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال بعضی از افراد در تعرفه های تخفیفی مختلف به دنبال استخراج رمز ارزها بوده اند که با تلاش همکاران حراست ،لوازم اندازه گیری مناطق مختلف و همچنین پیگیری‎های نیروی انتظامی از بسیاری از تخلفات پیشگیری شده است و بیش از
 ۴ هزار دستگاه کشف و ضبط شده است .
وی با قدردانی از نیروی انتظامی به نشست‏های مشترک با ایشان خبرداد و گفت :درسال۱۴۰۰ همکاری خوبی با کلانتری‏ها ،پلیس و مراجع قضایی شکل گرفت و همچنین اطلاع‏رسانی‏های مردمی نیز نقش موثری داشت وی از شهروندان اصفهانی خواست که در صورت اطلاع از رمز ارزها با شماره تلفن ۳۴۱۲۱۳۳۵ تماس حاصل کنند و یا اینکه به سایت توانیر مراجعه نمایند .
بخشعلی نژاد خاطر نشان کرد:توسعه رویت پذیری وکنترل پذیری از طریق کنتورهای هوشمند یکی از مهم ترین ابزار جلوگیری از رمز ارزها غیر قانونی است به طوری که مجموع توان ماینر های کشف شده ۹ هزار و
 ۸۴۶ کیلووات می‏باشد.
این مقام مسئول عنوان کرد :دستگاه‏های ماینر علاوه بر مصرف بالای برق ،فشار مضاعف بر شبکه‎های توزیع و خسارت به لوازم برقی وارد می‏کنند.
وی ابراز داشت:هر شخص حقیقی یا حقوقی که بدون اخذ مجوزهای تعیین شده اقدام به بهره برداری از شبکه های توزیع برق اصفهان داشته باشد به شدت اعمال قانون خواهد شد.