دی‌اکسیدکربن؛ بدترین دشمن آب‌وهوا

نقش فزاینده فعالیت‌های انسانی در گرمایش جهانی؛

انسان‌ها و فعالیت‌های انسانی نقش بسیار فزاینده‌ای بر گرمایش جهانی دارد.




قسمت اول
انسان‌ها و فعالیت‌های انسانی نقش بسیار فزاینده‌ای بر گرمایش جهانی دارد.
به گزارش آنا، انسان‌ها و فعالیت‌هایشان بر زمین تاثیر بسیار زیادی دارند و این فعالیت‌ها می‌تواند منجر به تغییر چهره زمین شود. نور شهرها از مدار دیده شده و تمام مناطق وسیع همچون جنگل‌ها، تالاب، علفزارها و زمین‌های کشاورزی به مناطق مسکونی و شهرها تبدیل شده است. گازهای تولیدشده توسط وسایل نقلیه منجر به ایجاد گرمایش جهانی می‌شود. مواد شیمیایی حاصل از ماشین‌ها، توانایی جو را برای به دام انداختن انرژی گرمایی افزایش می‌دهد و در نهایت موجب تغییر جو سیاره می‌شود. در این گزارش به چیستی گرمایش جهانی اشاره کردیم تا از راه‌حل‌های نجات زمین نیز مطلع شویم.
فعالیت‌های انسانی صدمات بسیار زیادی می‌تواند به زمین وارد کند
 و انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت انسانی است.فعالیت‌های انسانی به قدری زیاد شده است که تاثیرات بسیار زیادی بر دما و بارندگی در جهان گذاشته است. دانشمندان و کارشناسان از این بابت بسیار ناراحت هستند، زیرا گرمایش جهانی می‌تواند بر اکوسیستم طبیعی از جمله تولید محصول و شیوه زندگی تاثیر منفی داشته باشد.گرمایش جهانی زمین می‌تواند موجب تغییرات اقلیمی آب‌وهوا شود.
  تأثیر تجمع گازهای گلخانه‌ای بر الگوهای دما و بارش
موضوع گرمایش جهانی و گسترش دمای سطح به یکی از موضوعات جدی در جامعه علمی تبدیل شده است و دانشمندان نیاز به اقدامات جدی برای کاهش گرمایش و مقابله با پیامدهای آن دارند.انسان‌ها در تغییرات آب‌وهوا نقش بسیار گسترده‌ای دارند و باید نسبت به این موضوع مهم آگاه شوند تا کره زمین را نجات دهند.
محیط زیست با مشکلات بسیار متعددی مواجه است که گرمایش جهانی از مهم‌ترین آن محسوب می‌شود.این مشکل در سال‌های اخیر بسیار
مورد توجه قرار گرفته است. تحقیقات گسترده نشان می‌دهد دی‌اکسیدکربن و سایر گازهای گلخانه‌ای در جو زمین تجمع پیدا کرده‌اند که این تجمع، اغلب به‌دلیل فعالیت‌های انسانی است.تجمع گازهای گلخانه‌ای و دی‌اکسیدکربن بر الگوهای دما و بارش تاثیر می‌گذارد.
ادامه دارد...