نماینده مردم چابهار: صدور مجوز صید در سواحل مکران تسریع شود

نماینده مردم چابهار: صدور مجوز صید در سواحل مکران تسریع شود



نماینده مردم چابهار و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بر صدور مجوز صید در چهار شهرستان چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک محدوده سواحل مکران تاکید و افزود: صیادان در حدود 2 دهه چشم انتظار صدور مجوز هستند.
سعیدی در گفت وگو با ایسنا افزود: امیدوارم در هفته آینده برنامه زمانبندی برای حل مشکلات در این حوزه داده شود و کمیسیون کشاورزی مصمم هست تا نتیجه گیری مثبت موارد را پیگیری کنند.
وی بر لایروبی، توسعه، ساماندهی، بهسازی، تجهیزات ایمنی و اطفا حریق 11 اسکله و بنادر صیادی و جایگاه تخلیه صید از زرآباد تا گواتر دشیاری اشاره و تصریح کرد: 10 میلیارد تومان با هدف خرید تجیهزات ایمنی و اطفا حریق به بندرصیادی کنارک اختصاص پیدا کرده و بزودی اقدامات لازم انجام می شود.
وی گفت: سازمان شیلات ایران متعهد شد 2 مرکز تکثیر ماهی و میگو را در تنگ کنارک و بریس دشتیاری تا یک سال آینده اجرایی کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: 60 میلیارد تومان برای احیای بندسارهای کشاورزی تخصیص پیدا کرد که از دیگر مصوبات مهم این سفر بود و همچنین ساخت پنج آب‌بند در چابهار و 2 آب‌بند در دشتیاری
 شروع به کار شده که امیدواریم پنج آب‌بند دیگر نیز امسال اجرایی شود.