فقط ۱۰ دانشگاه در کل کشور دارای خوابگاه متاهلی هستند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

رئیس صندوق رفاه دانشجویان: فقط ۱۰ دانشگاه در کل کشور دارای خوابگاه متاهلی هستند


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: فقط ۱۰ دانشگاه در کل کشور دارای خوابگاه متاهلی است، در صورت خوابگاه سازی توسط دانشگاه‎ها از آنها حمایت می‎شود.
به گزارش صندوق رفاه دانشجویان، نخستین نشست اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان و نماینده تام‎الاختیار وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ستاد ملی جمعیت و سایر اعضا کارگروه اجرایی در سالن اجتماعات صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در این نشست با اشاره به دستور ویژه وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مورد اجرای طرح جهادی ساخت خوابگاه متاهلی گفت: طبق وظایف قانونی صندوق، تمرکز بر اجرای ۱۸ ماده از این قانون مخصوصاً مواد ۷ و ۸ است که ماده ۷ به بحث خوابگاه سازی پرداخته و ماده ۸ درباره دانشجویان متأهلی است که می‌خواهند برای خود مسکن استیجاری تهیه کنند، بدین ترتیب که در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر کمک هزینه اجاره یک خانه ۷۰ متری و در شهرهای کوچک کمک هزینه یک خانه ۱۰۰ متری است و صندوق رفاه دانشجویان مکلف است حداقل ۵۰ درصد این مبلغ را در صورتی که سازمان برنامه و بودجه، تخصیص لازم را در اختیار قرار دهد، به دانشجویان پرداخت کند.
گنجی با اشاره به این مهم که فقط ۱۰ دانشگاه در کل کشور دارای خوابگاه متاهلی هستند، گفت: ۲ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی و
 ۳ میلیارد یورو فاینانس برای ساخت و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در بودجه سال ۱۴۰۱ و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای این موضوع دیده شده است که امیدوارم هرچه زودتر در اختیار دانشگاه‌های کشور قرار گیرد.
وی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده، اغلب دانشگاه‌ها با فقدان زمین برای خوابگاه سازی مواجه نیستند و در صورت اقدام به عمل دانشگاه‌ها از حمایت صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات برخوردار خواهند شد.