پرداخت تسهیلات حمایتی تولید دام و طیور در گناوه

مدیر جهادکشاورزی گناوه:

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گناوه از آغاز پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حمایتی جهت خرید نهاده‌های دام، طیور و آبزیان در این شهرستان خبر داد.



مدیر جهادکشاورزی شهرستان گناوه از آغاز پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حمایتی جهت خرید نهاده‌های دام، طیور و آبزیان در این شهرستان خبر داد.
عباس تخم افشان در گفتگو با مهر با اشاره آغاز طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: در سال جاری دولت تصمیم گرفت به جای
پرداخت یارانه به واردکنندگان، با حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، یارانه آن به را صورت هدفمند به حساب مصرف کننده نهایی (مردم) واریز کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه افزود: از آنجا که افزایش قیمت‌های جهانی به دلیل تنش میان روسیه و اکراین و حذف ارز ترجیحی باعث نوسان در قیمت نهاده‌های دامی شده است لذا وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفت در راستای حمایت از واحدهای دام، طیور و آبزیان اقدام به پرداخت تسهیلات به دامداران، مرغداران و پرورش دهندگان ماهی
و میگو کند.
وی با تأکید بر اینکه از زمان ابلاغ اعتبارات جدید، اطلاع رسانی لازم به همه واحدهای ذینفع انجام شده است گفت: هم اکنون بسیاری از مرغداران و دامداران از طریق سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری وزارت جهاد کشاورزی موسوم به سیتا ثبت نام کرده و پس از تأیید به بانک کشاورزی شعبه مرکزی گناوه ارجاع و در حال تشکیل پرونده هستند.
عباس تخم افشان هدف نهایی از پرداخت تسهیلات را تأمین نقدینگی مورد نیاز فعالان بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود:برای واحدهای دامی روستایی، تسهیلات مربوطه در قالب دامدار کارت صادر و دامداران می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌هایی که از قبل مشخص شده است از کارت بانکی مذکور جهت خرید نهاده‌های دامی استفاده کنند.
وی اضافه کرد:برای واحدهای پرورش مرغ گوشتی و سایر واحدهای صنعتی، سهم بانک به حساب بازار گاه واریز شده و مرغدار می‌تواند از آن جهت خرید نهاده‌های موردنیاز خود استفاده کند.
وی در پایان از سایر دامداران و مرغدارانی که مایل به استفاده از این تسهیلات هستند دعوت کرد جهت راهنمایی بیشتر و ثبت نام، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناوه مراجعه کنند.