باید طریقه کمک کردن را هم یاد گرفت

برنامه های تلویزیونی ما چه با محتوای آموزشی و چه ورزشی و سرگرمی و حتی علمی همراه شده با تبلیغات سامانه های پرداخت و خرید شارژ و قرعه کشی و...، البته قصد ورود به این سبک تبلیغات را نداریم اما نکته مشترک در تمام این تبلیغات اختصاص بخشی برای دریافت کمک های مردمی درجهت کمک به نیازمندان است که البته اقدامی قابل تقدیر می باشد. اما باید دید این سبک و شیوه جذب کمک برای نیازمندان و اقدامات خیرخواهانه تا چه حد اثر گذار است. بد نیست در این باره نیز به تجارب برخی دیگر جوامع نگاه کنیم و آن را با داشته و خصوصیات فرهنگی خود بومی کنیم.

باید طریقه کمک کردن را هم یاد گرفت

 


برنامه های تلویزیونی ما چه با محتوای آموزشی و چه ورزشی و سرگرمی و حتی علمی همراه شده با تبلیغات سامانه های پرداخت و خرید شارژ و قرعه کشی و...، البته قصد ورود به این سبک تبلیغات را نداریم اما نکته مشترک در تمام این تبلیغات اختصاص بخشی برای دریافت کمک های مردمی درجهت کمک به نیازمندان است که البته اقدامی قابل تقدیر می باشد. اما باید دید این سبک و شیوه جذب کمک برای نیازمندان و اقدامات خیرخواهانه تا چه حد اثر گذار است. بد نیست در این باره نیز به تجارب برخی دیگر جوامع نگاه کنیم و آن را با داشته و خصوصیات فرهنگی خود بومی کنیم.
در فرانسه مردم روزی را تحت عنوان «روز همبستگی» در تقویم خود دارند که از قضا با یکی از اعیاد مسیحیان همراه است و جزو تعطیلات رسمی محسوب می شود. اما در این روز اکثریت مردم سرکارخود حاضر می شوند و همچون یک روز عادی به انجام امور و ارائه خدمات می پردازند با این تفاوت که به صورت رایگان کار می کنند و دستمزد روز همبستگی را به سالمندان و مراکز نگهداری افراد ازکار افتاده اختصاص می دهند.
کافی است بدانید آمارهای رسمی نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۴ تاکنون نزدیک به ۴۸ میلیارد یورو به کمک «روز همبستگی» برای صندوق ملی همبستگی در فرانسه جمع‌‌آوری شده است. این صندوق هزینه نگهداری و مراقبت از افراد سالمند و افراد دارای معلولیت را تأمین می‌کند.
ما درکشورمان کم اعیاد و مناسبت های این چنینی نداریم، اما نیازمند یک فرهنگ سازی مناسب و یک سازوکار اصولی از سوی کارفرمایان و دولت هستیم تا این دست اقدامات را مورد توجه قرار دهند.مسلماً اقدامات این چنینی به مراتب بیشتر تبلیغات ستاره و مربعی به نیازمندان کمک رسانی خواهد کرد.