تلفن های بدون پاسخگو!

قطعاً در انجام امورات روزانه شغلی و اداری خود با سازمان ها و نهادها و ادارات مختلف سروکار دارید و بنابر مصوبات جدید آنها طی دو سال اخیر باید از طریق اینترنت و تلفن از آنها وقت گیری کرد و یا با تماس با کارشناسان و مشاورانشان مشکلات خود را بازگو کنید.

تلفن های بدون پاسخگو!

 


قطعاً در انجام امورات روزانه شغلی و اداری خود با سازمان ها و نهادها و ادارات مختلف سروکار دارید و بنابر مصوبات جدید آنها طی دو سال اخیر باید از طریق اینترنت و تلفن از آنها وقت گیری کرد و یا با تماس با کارشناسان و مشاورانشان مشکلات خود را بازگو کنید.
اما قریب به اتفاق این ادارات و سازمان ها و حتی بیمارستان ها مجهز به سیستم تلفن گویا شده اند که هیچ گاه شما را به اپراتور وصل نمی کنند و افراد را مجبور به مراجعه حضوری می کند. در بخش "تماس با ما" در سایت تمامی این ادارات چندین شماره تلفن برای هماهنگی و ارتباط مشخص شده است، اما هیچگاه این تلفن ها پاسخگو نیستند.
یکی از نمونه های این رویکرد نادرست در عرصه خدمت رسانی، سایت مربوط به "ثبت نام نهضت ملی مسکن" می باشد که در آن افراد برای ثبت نام مسکن ملی، گرفتن وام ودیعه مسکن و ثبت نام مجوز برای ساخت در
 خارج از بافت فرسوده باید درآن اقدام کنند. درحال حاضر بسیاری از مراجعین در وضعیت بلاتکلیف مانده و در روند ثبت نام خود با مشکل مواجه شده اما هشت خط تلفن اعلام شده در این سایت، هیچ کدام پاسخگوی متقاضیان نیست و مردم مجبورند برای رفع نگرانی و برطرف شدن مشکلات ثبت نام خود به صورت حضوری به ساختمان این نهاد مراجعه کنند.
این مراجعه از یکسو برای مردم مشکل ساز است و مجبورند در این فضای مریضی وارد اتوبوس و مترو شوند و از سوی دیگر مراجعه حضوری مشکلاتی  برای سازمان مذکور ایجاد کرده و ازدهام جمعیت موجب اختلال ترافیکی و سلب آرامش دیگر همسایگان در منطقه را موجب گردیده است.
مسئولان موظفند در قبال راهکارهای مجازی که به مردم ارائه می کنند پاسخگو باشند و مشکلات فنی را برای پاسخ به نیازهای مراجعین برطرف سازند. درغیر این صورت خدمات الکترونیک معنایی نخواهد داشت.