دستور رییسی برای بررسی راهکار تأسیس دو استان در شرق و غرب تهران

بازدید میدانی رییس جمهور از شهرستان‌های استان تهران؛

رییس جمهور از ارتقای ورامین به فرمانداری ویژه خبر داد و گفت: به همکارانم در دولت و وزارت کشور ماموریت داده‌ام راهکارها و شرایط تاسیس ۲ استان در شرق و غرب استان تهران را مورد بررسی قرار دهند.

دستور رییسی برای بررسی راهکار تأسیس  دو استان در شرق و غرب تهران

 رییس جمهور از ارتقای ورامین به فرمانداری ویژه خبر داد و گفت: به همکارانم در دولت و وزارت کشور ماموریت داده‌ام راهکارها و شرایط تاسیس ۲ استان در شرق و غرب استان تهران را مورد بررسی قرار دهند.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی سالروز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، در حضور جمعی از مردم شهرستان پیشوا، قرچک و ورامین که در ورزشگاه جهان پهلوان تختی این شهرستان گرد هم آمده بودند، گفت: مردم قرچک، پیشوا و ورامین نه تنها در آغاز نهضت اسلامی، بلکه در ادامه جریان مبارزات منتهی به انقلاب اسلامی در سال ۵۷، در دوران دفاع مقدس و پس از آن در فتنه سال ۸۸ با بصیرت و هوشیاری به میدان آمده و حقیقتاً همواره در دفاع از ارزش‌ها، انقلاب و نظام اسلامی خوش درخشیدند.
رئیس جمهور شهدای پرشمار این مناطق را نشانه صدق و وفای مردم به انقلاب و نظام اسلامی دانست و افزود: حماسه‌آفرینی اهالی قرچک، پیشوا و ورامین در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی به سال‌های ۴۲ و ۵۷ محدود نشد و در سال ۸۸ هم این مردم به صحنه آمدند و همراه با مردم دیگر مناطق ، پای انقلاب ایستادند و بساط فتنه گران را جمع کردند.
رئیسی اظهار داشت: از همین‌ رو بنده تصمیم گرفتم که امروز و در اولین سالروز انتخاب دولت مردمی به جای حضور در جلسات نمادین به میان مردم بیایم و پیگیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باشم. برای بنده به عنوان نماینده مردم حضور در میان این مردم و رسیدگی به آنچه مایه نگرانی و دغدغه آنان است، دلنشین‌تر از دیدارها و جلسات نمادین است.
رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از تعدادی از طرح‌های نیمه تمام در بخش‌های مختلف شهرستان ورامین، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، اقدامات و کارهای زیادی برای این منطقه انجام شده، اما کارهای انجام نشده زیادی نیز باقی مانده است. امروز از پروژه‌هایی بازدید کردیم که بعضی از آنها ۱۷ سال و برخی دیگر حدود ۱۰ سال است که آغاز شده، اما هنوز به اتمام نرسیده‌اند.