استاندار قزوین: شهرک نیرو در استان قزوین احداث می‌شود

استاندار قزوین: شهرک نیرو در استان قزوین احداث می‌شود



استاندار قزوین گفت: شهرک انرژی یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری است که می تواند زمینه توسعه و پیشرفت استان قزوین را فراهم کند.
به گزارش مهر، محمد مهدی اعلایی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و افزایش مصرف برق لازم است برق واحدهای پرمصرف تجاری و مسکونی قطع شود که البته در اینجا باید به این مسئله توجه داشت که ما برای جلوگیری از قطع برق شهروندان مجبور به قطع برق واحدهای صنعتی و تولیدی هستیم.
استاندار قزوین بیان کرد: چنانچه قطع برق واحدهای تولیدی و صنعتی سبب بروز خسارات می‌شود لازم است مسئله صرفه‌جویی در مصرف برق در دستور کار قرار بگیرد.
وی افزود: طی سفر ریاست جمهوری به استان و گفت‌وگو بخش‌های مختلف و همچنین تعاملات دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه هفته گذشته مصوبات این سفر انجام شد در توسعه استان بسیار اثرگذار است که در اینجا حمایت از بخش خصوصی نیز مصوب شده است.
این مسئول ابراز کرد: در خصوص مسئله صدور مجوز حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی نیز لازم است متناسب با تقاضا، دید وسیع و خارج از انحصار صورت بگیرد و به چند شرکت خاص محدود نشود که در این راستا مقرر می‌شود از ظرفیت خودروهای باری خارجی نیز در صورت نیاز تجار و بازرگانان استفاده شود.
اعلایی مطرح کرد: ۱۱ هزار میلیارد اعتبار نقدی در سفر ریاست جمهوری به استان در طی سال‌های ۱۴۰۱ الی ۱۴۰۳ به استان قزوین تخصص یافته است.
وی ادامه داد: اعتبارات اختصاص یافته در بخش‌های مختلفی تخصیص می‌شود که بخشی از این تخصیص مربوط به پروژه‌های زیرساختی، عمرانی، آب، تولید، صنعت و تجارت، مترو هشتگرد و اتصال راه‌آهن قزوین_رشت به قم است.
این مسئول در پایان مطرح کرد: از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری که می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفت استان را فراهم کند احداث چند شهرک از جمله شهرک انرژی است.