آب شرب اصفهان کاملا سالم و بهداشتی است؛ تکذیب شیوع وبا در اصفهان

آب شرب اصفهان کاملا سالم و بهداشتی است؛ تکذیب شیوع وبا در اصفهان



اصفهان-راعي
به دنبال شیوع شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر شیوع وبا از طریق مصرف آب شرب شبکه و رد این شایعه توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شرکت آبفای استان اصفهان نیز هرگونه انتقال بیماری از طریق شبکه آب شرب اصفهان را تکذیب می‏کند.
آب شرب ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ از طریق تصفیه خانه آب باباشیخعلی تامین و پس از گذراندن همه فرایندهای تصفیه، ازن‏زنی و کلرزنی شده و میزان کلر باقیمانده در شبکه آب شرب براساس استاندارهای 1053 بوده و در محدوده ۰.۵ تا ۰.۸ میلی گرم بر لیتر می‏باشد.
همچنین به صورت روزانه همه آزمون‏های میکروبی و شیمیایی برای اطمینان از سلامت آب شرب توسط آزمایشگاه‏های شرکت آبفا انجام می‏شود.
همچنین به استحضار مشترکین عزیز می رساند با توجه به در مدار قرار گرفتن تعدادی از چاه های متفرقه با هدف جبران کمبود آب شرب و بهداشت در فصل گرم سال؛ آب استحصال شده همه این چاه ها به صورت دائم گندزدایی و کلرزنی شده و کنترل‎های بهداشتی لازم توسط مرکز بهداشت استان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به صورت دائم انجام می‎شود.
بر همین اساس همشهریان گرامی و روستاییان عزیز ساکن در
 ۱۰۰ شهر و ۹۴۸ روستای تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از سلامت آب شرب شبکه آبرسانی کاملا مطمئن باشند و یقین داشته باشند که امکان انتقال بیماری وبا از طریق آب تصفیه و گندزدایی شده وجود ندارد.