قراردادهای میلیاردی حق بازیکنان است

علی دایی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال و پرسپولیس:

علی دایی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال و پرسپولیس: قراردادهای میلیاردی حق بازیکنان است



علی دایی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال و پرسپولیس در تازه‌ترین گفتگوی خود در حضور خبرنگاران با اشاره به معضلات اجتماعی گفت: ریشه تمام این ناامنی‌ها به مسائل اقتصادی بر می‌گردد. اگر مسائل اقتصادی حل بشود این مشکلات هم برچیده می‌شود. قبلاً خیلی به ندرت شاهد چنین اتفاقاتی بودیم ولی هرچه وضعیت معیشت و اقتصاد مردم بدتر شد… یکی از معضلات بزرگی که جامعه درگیر است، مواد مخدر است. متاسفانه همین مواد مخدر مشکل بزرگی در جامعه ما ایجاد کرده است. یک نفر که از مواد مخدر استفاده می‌کند، ۲۰ برابر یک آدم معمولی هزینه اش است.
وی در واکنش به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر قرارداد میلیاردی فوتبالیست‌های ایران تاکید کرد: الان اسمش میلیاردی شده است. سه، چهار سال قبل دلار ۴ هزار و خرده‌ای بوده است ولی الان شده است
۳۰ هزار و خرده‌ای. قراردادهای میلیاردی معنایی ندارد! میلیارد باید با میلیون سال‌های قبل مقایسه بشود.
سرمربی پیشین تیم پرسپولیس تاکید کرد: بازیکنان باعث خوشحالی مردم می‌شوند و با تمام وجودشان کار می‌کنند و از خیلی چیزها می‌گذرند. کسانی که میلیاردی می‌گیرند مدت زمانشان کوتاه است و باید آینده خود را تضمین کنند. این قراردادهای میلیاردی حقشان است. ما نسبت به تمام دنیا در فوتبال و ورزشمان خیلی کمتر به بازیکنان و ورزشکاران رسیدگی می‌کنیم.
بازیکن پیشین تیم‌های بایرن مونیخ و هرتابرلین آلمان یادآور شد: همیشه گفته‌ام اگر من در آلمان می‌ماندم، با توجه به مالیاتی که می‌دادم الان ماهی ۱۰ هزار یورو پول بازنشستگی می‌گرفتم. در کشور ما چنین چیزهایی برای ورزشکاران هست؟ اگر هست به من بگویید. ورزشکاری که میلیاردی می‌گیرد، زیاد نیستند. اینها باید آینده خود را تضمین کنند. یک ورزشکار و فوتبالیست در همه جای دنیا در بهترین مکان زندگی می‌کند و بهترین امکانات را دارد. الان برای یک خانه صد متری در منطقه یک تهران باید ۳۵ میلیارد تومان پول بدهید. یک ورزشکار باید چند سال بدود که یک خانه صد متری بگیرد؟ یک بازیکن نهایتاً ۱۰ سال بتواند این قراردادها را ببندد.