پیش ثبت نام ۹۶ هزار زائر اربعین

معاون عتبات سازمان حج و زیارت از پیش ثبت نام حدود ۹۶ هزار زائر اربعین خبر داد.



معاون عتبات سازمان حج و زیارت از پیش ثبت نام حدود ۹۶ هزار زائر اربعین خبر داد.
حجت الاسلام عبد الفتاح رحمانی در گفت و گوی تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: پیش ثبت نام اربعین امسال در سامانه سماح آغاز شده و تا پایان تیر ادامه خواهد داشت و در این مرحله از پیش ثبت نام هیچ گونه هزینه‌ای متوجه ثبت نام کنندگان نخواهد بود.
معاون عتبات درباره اینکه آیا در ثبت نام قطعی هزینه‌ای دریافت خواهد شد یا خیر گفت: بجز هزینه‌های تکلیفی شامل بیمه، خدمات پزشکی و امنیتی هیچ گونه هزینه‌ای از ثبت نام کنندگان دریافت نخواهد شد.
رحمانی گفت: ثبت نام کنندگان باید گذرنامه دارای حداقل شش ماه اعتبار از زمان تشرف داشته باشند و از هم اکنون تدابیر لازم را برای تمدید یا اخذ گذرنامه انجام دهند.
وی افزود: بنا بر مصوبه ستاد مرکزی اربعین ثبت نام کنندگان برای تشرف به عتبات باید دو دز واکسن کرونا را زده باشند و اگر از دز آخر شش ماه گذشته باشد باید دز یادآور را تزریق کنند.
رحمانی گفت: بنا بر توصیه وزارت بهداشت مبتلایان به برخی بیماری‏ها، که فهرست آن‌ها در سامانه سماح آمده، از تشرف به عتبات منع شده اند.
معاون عتبات سازمان حج و زیارت در پایان درباره ثبت نام کنندگان دعای عرفه امسال هم گفت: ثبت نام‌ها انجام شده و اعزام‌ها از امروز
 ۱۲ تیرماه آغاز می‌شود و همچنین از ۱۸ این ماه اعزام‌های عادی از سر گرفته خواهد شد.