بازگشتی تلخ به روزهای قــــــرمز

متأسفانه شدت ابتلا و فوتی های کرونا درحال افزایش است. تنها طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶هزار ابتلای جدید و ۳۱ فوتی براثر کرونا در کشور ثبت شده است و ایران را در بین ۱۵ کشور اول تعداد فوتی ها در جهان قرار داده است.

بازگشتی تلخ به روزهای قــــــرمز

 


متأسفانه شدت ابتلا و فوتی های کرونا درحال افزایش است. تنها طی 24 ساعت گذشته بیش از 6هزار ابتلای جدید و 31 فوتی براثر کرونا در کشور ثبت شده است و ایران را در بین 15 کشور اول تعداد فوتی ها در جهان قرار داده است.
این درحالی است که کمتر از دو هفته پیش همه شهرها سفید بود و امروز بیش 100 شهر کشور به رنگ قرمز درآمده و بقیه درحال زرد و نارنجی قراردارند!. وضعیت فعلی قابل پیش بینی بود و از سوی مسئولان بهداشتی نیز هشدار داده می شد اما رهاکردن دستورالعمل های بهداشتی و حذف ماسک از تعاملات و امورات روزانه جامعه باعث شد تا بار دیگر کرونا از ما قربانی بگیرد.
دراین میان نمی توان کسی را مقصر دانست و همه ما در گسترش و ابتلای همه گیر کرونا مسئول هستیم. اما واقعاً آن دسته از کسانی که هنوز واکسن نزده اند و امنیت سلامت خود و دیگران را به خطر انداخته اند چه جوابی برای جامعه دارند. براساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا درحدود 30درصد جمعیت کشور هنوز واکسن دریافت نکرده اند!
شاید گفته شود این موضوع به اختیار افراد بستگی دارد، اما واقعیت این است که هرچقدر تعداد واکسن نزده ها در جامعه کم باشد، به همان مقدار امنیت کلی جامعه در برابر سویه های جدید کرونا کاهش خواهد یافت. به نظر نمی رسد دیگر اینجا بحث اختیار و یا آزادی عمل معنایی داشته باشد!.
به هرحال نمی توان بیش از این نسبت به خطرات واکسن نزدن اشاره کرد، اما بار دیگر باید به خود و دیگران تأکید کنیم که علیرغم گرمی هوا و سختی های استفاده از ماسک، تنها راه مقابله موثر با این ویروس همین است.