رسیدن به المپیک همچنان یک ماموریت غیرممکن

در آستانه پرواز کاروان ورزشی ایران به قونیه جهت شرکت در بازیهای کشورهای اسلامی خبری که همه را شوکه کرد این بود : تیم فوتبال امید ایران از حضور در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی انصراف داد



سپهر شکری
در آستانه پرواز کاروان ورزشی ایران به قونیه جهت شرکت در بازیهای کشورهای اسلامی خبری که همه را شوکه کرد این بود :
تیم فوتبال امید ایران از حضور در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی انصراف داد.
پس از اعلام این خبر ، مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم فوتبال امید ایران با انتقاد شدید از وضعیت نابسامان تیم امید گفت: همانطور که قبلا هم گفتم ، اگر قرار باشد با همین شرایط پیش برویم ما تا فرودگاه مهرآباد هم نمی‌توانیم برویم، چه برسد به المپیک پاریس!
در همین ارتباط مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال امید ایران تاکید کرد: وقتی یک تیم از ۱۱ نفر اصلی، ۶ الی هفت بازیکن خود را ندارد چطور باید از نام و اعتبار فوتبال ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی دفاع کند.
واقعیت این است :
مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم امید حق دارد از شرایط موجود ناراضی باشد .
چرا که این تیم در شرایطی در حال آماده‌سازی برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی است که تیم‌های سرشناس لیگ‌برتری از دادن مهره‌های اصلی خود به تیم ملی امید امتناع کرده‌اند.
به عنوان مثال ،  تیم ملی امید در نخستین دیدار تدارکاتی خود مقابل پرسپولیس قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد اما مساله اصلی استفاده از ۱۶ بازیکن و نداشتن بازیکنان اصلی و شاخص این تیم در طول مسابقه بود.
گفتنی است که ، با توجه به محدودیت تیم ملی ایران از حیث برگزاری بازی دوستانه، مهدوی‌کیا و دستیارانش تصمیم گرفتند در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کنند و حداقل سه دیدار خوب و رسمی داشته باشند تا برای دو سال بعد و انتخابی المپیک به آمادگی مناسب دست یابند اما همکاری نکردن چند باشگاه شاخص با تیم ملی ایران، منجر به امتناع مهدوی کیا از حضور در این رقابت‌ها شده است.
این اتفاقات در حالی است که رضا صالحی امیری اوایل فروردین ۱۴۰۱ با حضور در اردوی تیم ملی امید اعلام کرده بود حمایت‌های لازم را از این تیم به عمل خواهد آورد و به موفقیت و صعود تیم ملی امید به المپیک پاریس خوشبین است.
با اوضاع و احوال کنونی، باید دید فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک تن به شرایط فعلی و همراهی نکردن باشگاه‌ها خواهند داد و در نتیجه به خواسته تیم ملی امید برای کناره‌گیری از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی رضایت می‌دهند یا با باشگاه‌ها گفت‌وگو می‌کنند تا بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی ایران قرار دهند؟
بهرحال امیدواریم در هر شرایطی ( چه تیم امید به بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی اعزام بشود و چه اعزام نشود ) در ادامه مسیر آماده سازی این تیم برای المپیک پاریس تمام باشگاهها با تیم امید همکاری لازم ، شایسته و بایسته داشته باشند .