پلاک مخدوشی بیشترین تخلف موتورسواران پایتخت

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تخلفات راکبین موتورسیکلت گفت: افرادی که پلاک موتورسیکلت آن‌ها مخدوش است، نباید در سطح معابر تردد کنند.

پلاک مخدوشی بیشترین تخلف موتورسواران پایتخت

 


 


فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تخلفات راکبین موتورسیکلت گفت: افرادی که پلاک موتورسیکلت آن‌ها مخدوش است، نباید در سطح معابر تردد کنند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ حمید طریقت با اشاره به طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران به‌ویژه مخدوشی پلاک در سطح معابر شهر تهران، گفت: این موتورسیکلت‌ها با کفی به پارکینگ منتقل و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. برابر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی که  از سال ۱۳۸۴ مدون هست، از ماده ۱۶۴ تا ماده ۱۷۲ ، مقررات اختصاصی موتورسواران درباره موتورسواران وجود دارد که توصیه می‌شود راکبین موتورسیکلت آن‌ها را مرور  و مطالعه کنند.  
وی افزود: ماده ۱۶۴ این آیین نامه مقرر کرده که رانندگان و سرنشینان هر نوع موتور سیکلت (برقی  و سایر ) باید مجهز به کلاه ایمنی باشند و در طول مسیر از کلاه ایمنی  استفاده کنند. در قانون صراحتا اشاره شده که سرنشین و راننده باید در طول  مسیر از کلاه ایمنی استفاده کنند نه اینکه کلاه را صرفا روی  قاب  کیلومتر  بگذارند.
طریقت اضافه کرد: ماده ۲۰  قانون رسیدگی  به جرائم راهنمایی و رانندگی به ۹ مورد از  تخلفات موتورسیکلت سواران اشاره کرده که موتورسیکلت هر راننده‌ای که یکی از این موارد را مرتکب شود، به مدت حداکثر یک هفته توقیف می‌شود. اگر این اتفاق برای بار دوم بیفتد می‌تواند منجر به توقیف موتورسیکلت وی شود.  
فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره موارد توقیف موتورسیکلت‌ها گفت: از  جمله مواردی  که باعث  توقیف موتورسیکلت ها می‌شود، حرکت در پیاده‌روها ، حرکت در جهت مخالف، ایجاد عمدی صدای ناهنجار ، حمل بار غیرمتعارف، حرکت مارپیچ ، تک چرخ‌زدن ، عدم استفاده از  کلاه ایمنی  و حرکت نکردن در خطوط  است. اگر  راننده ای  مرتکب  این موارد شود برای بار اول یک هفته وسیله وی توقیف و برای بار دوم می‌تواند منجر به یک ماه توقیف موتورسیکلت شود.  
 راکبین موتورسیکلت با تخلف پلاک در سطح شهر تردد نکنند
طریقت در ادامه درباره تخلفات موتورسواران طی دو هفته اخیر و تخلفات پلاک گفت: بیشترین تخلفاتی که موتورسواران در سطح شهر تهران مرتکب می‌شوند، تخلفات پلاک است. تخلفات پلاک شامل مخدوشی و پوشش آن می‌شود.