معاون وزیر صمت مطرح کرد؛ افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت صادرات در کشور

معاون وزیر صمت مطرح کرد؛ افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت صادرات در کشور

 

 


معاون وزیر صمت با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت صادرات گفت: فعال‌ترین رویکرد دولت دیپلماسی اقتصادی و تجاری است.
به گزارش مهر، علیرضا پیمان پاک در جریان افتتاح چند واحد تولیدی و صنعتی در گیلان و در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت به منظور توسعه صادرات و تسهیل واردات گفت: با برنامه‌های اجرایی در نظر گرفته شده برای افزایش دو برابری صادرات نفتی طی ۴ سال دولت، اقدامات خوبی انجام شده است.
معاون وزیر صمت با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت صادرات افزود: فعال‌ترین رویکرد دولت، دیپلماسی اقتصادی و تجاری است و با توجه به فرماندهی واحد و هماهنگ ایجاد شده تحت نظر معاون اول رئیس جمهور، ارتباطات خوبی با بازار کشورهای دیگر از جمله اوراسیا، قفقاز و دریای خزر ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه اعزام هیئت‌های ایرانی به کشورهای مختلف و برگزاری نشست‌هایی به منظور توسعه روابط اقتصادی و تجاری با آنها ادامه دار خواهد بود افزود: توافق بین آذربایجان، روسیه و ایران منجر به تسهیل صادرات کالا شد و پیگیری و پشتیبانی رئیس جمهور و وزرا از تکمیل طرح‌هایی همچون کریدور شمال جنوب، لجستیک دریای خزر و راه آهن آستارا ادامه دارد.
پیمان پاک با اشاره به پیش بینی جهش صادراتی کوتاه مدت در حوزه اوراسیا بیان کرد: یکی از مبادی این حوزه، گیلان و بنادر انزلی و آستارا است و مذاکراتی نیز با این رویکرد انجام شده است.
وی ادامه داد: در سفر وزیر صمت به مسکو، مذاکرات درباره گیلان نیز انجام شد و جمع بندی خوبی داشتیم و اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت پایدار در حوزه توسعه تجارت و در نتیجه رونق تولید خواهیم داشت.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: توسعه حوزه تجارت، صرفه اقتصادی برای واحدهای تولیدی از طریق افزایش ظرفیت آن دارد و از طریق ارتباط با بازارهای جهانی شاهد رشد پایدار خواهیم بود.